زاهدان - ایرنا - بازتاب گزارش خبری چندی پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی از وضعیت فضای آموزشی دانش آموزان روستای «گَو» در یكی از دورافتاده ترین مناطق بخش مركزی نیكشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان، كلاس كپری این مدرسه را به كانكس تبدیل كرد.

مدیر آموزش و پرورش نیكشهر روز چهارشنبه با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز سیستان و بلوچستان به سبب آنچه كه توجه مداوم به بحث آموزش بویژه در مناطق روستایی نامید، گفت: دبستان ابتدایی عرفان روستای گو 18 نفر دانش آموز در پایه اول و دوم ابتدایی دارد و طی 21 سال گذشته فضای مدرسه كپری بود.

یونس اربابی اظهار داشت: پس از انعكاس خبر ایرنا از این مدرسه كوچك و طرح مشكلات دانش آموزان یك كلاس پیش ساخته به آن اختصاص یافت كه حمل كانكس به محل روستای كوهستانی گو كه جاده سخت گذری دارد، یك شبانه روز به طول انجامید.

وی گفت: با كمك و همكاری فرهنگیان اداره آموزش و پرورش نیكشهر و استفاده از ماشین آلات سنگین اداره راه و شهرسازی شهرستان كلاس پیش ساخته به روستای گو حمل شد.

بخشدار مركزی نیكشهر نیز در این رابطه به ایرنا گفت: روستای گو از توابع دهستان 'چاهان' به فاصله 98 كیلومتری از مركز شهرستان نیكشهر یك منطقه دور افتاده و در محاصره كوه ها است و راه دسترسی آن خاكی و صعب العبور است بطوریكه مردم و معلمان مجبورند بعضا 24 كیلومتر پیاده روی كنند.

'ایوب قاضی' با بیان اینكه فقط خودروهای شاسی بلند كمك دار و موتور سیكلت امكان تردد در مسیر این روستا را دارند، اظهار داشت: این روستا بیش از 200 هكتار اراضی حاصلخیز كشاورزی دارد كه در آن انواع سبزی و صیفی بویژه هندوانه و گوجه فرنگی تولید می شود.

به گزارش ایرنا در زبان بلوچی گَو به معنای منطقه كوهستانی است.

هزار و 100 معلم كار آموزش 14 هزار نفر دانش آموز را در 191 فضای آموزشی بخش مركزی نیكشهر به عهده دارند.

2729/7306