زاهدان-ایرنا- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اكران فیلم‎های سی و دومین جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسركشور برای نخستین بار از عصر امروز در زاهدان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام 'عباس دانشی' روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: فیلم‎های سی و دومین جشنواره فیلم فجر تا 26 بهمن ماه جاری هر روز در سه سانس در سالن سینما اشراق مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان به اكران در می آید.

وی اظهار داشت: آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت 18 امروز در سالن یادشده برگزار می شود.

وی بیان كرد: شهروندان زاهدانی می‎توانند با تهیه بلیط فیلم های مورد علاقه شان را در سانس های اول و دوم این جشنواره در ساعت های 15 و 17 تماشا كنند.

وی ادامه داد: بلیط های این جشنواره برای دانش آموزان و دانشجویان با 50 درصد تخفیف در درب ورودی مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان عرضه می شود.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان كرد: تماشای فیلم های این جشنواره در سانس سوم ساعت 19 برای هنرمندان و اصحاب رسانه رایگان است.



دانشی گفت: آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر با حضور شماری از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برجسته كشور برگزار خواهد شد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در زاهدان را از دیگر برنامه های فرهنگی هنری این اداره برای دهه مبارك فجر ذكر كرد و افزود: این جشنواره در قالب هنرهای تجسمی با 120 اثر در رشته های عكس، پوستر، كاریكاتور و خوشنویسی از 14 بهمن در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری زاهدان آغاز شده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: رونمایی از آلبوم هنرهای تجسمی هنرمندان از برنامه های این جشنواره است.

دانشی برگزاری جشنوار موسیقی فجر در زاهدان را نیز از جمله برنامه های دهه مبارك فجر عنوان كرد و گفت: هنرمندان سیستانی و بلوچستانی و دو گروه موسیقی از تهران در این جشنواره به هنرنمایی خواهند پرداخت.

وی تجلیل از دونلی نواز برجسته كشور استاد شیرمحمد اسپندار و توزیع آلبوم موسیقی این هنرمند نام آشنای استان را از ویژه برنامه های جشنواره موسیقی فجر در زاهدان ذكر كرد. ك/2

653