دزفول-ايرنا-مستند تلويزيوني ' شهري بر جاده ابريشم ' به نويسندگي و كارگرداني 'عبدالكريم بيدخ' روز يكشنبه در دزفول رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا نويسنده و كارگردان اين مستند تلويزيوني در آيين رونمايي از اين مستند تلويزيوني در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي دزفول گفت:اين مستند 13 قسمت مي باشد كه در كشور چين ضبط شده و در قسمت هاي مختلف آن به تأثير موسيقي ايران بر موسيقي سنتي چين،مقبره جنوب يو،غذاهاي مردم چين،آيين بودا و فرهنگ وآداب آنها پرداخته شده است.

' عبدالكريم بيدخ' افزود:كار توليد اين مستند از سال 89 آغاز شده و براي توليد اين مستند تلويزيوني 100 ميليون ريال هزينه شده است.

وي اظهار داشت: اين مستند تلويزيوني با حمايت حوزه هنري خوزستان، اداره تبليغات اسلامي دزفول و شركت ال نور چين توليد شده و بزودي براي پخش به شبكه دو سيما تحويل داده مي شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دزفول نيز گفت:خلق يك اثر هنري نشانه وجود يك روح خلاق است كه در ارتقاي فرهنگ ها و عمق بخشي به فرهنگ هاي مختلف موثر است.

حجت الاسلام ' مرتضي بيگدلي ' افزود:فيلم مستند مي تواند در كنار درون مايه خود كه پرداختن به واقعيات وحقيقت است در راستاي آگاهي افزايي وتفكر در خلقت عناصر طبيعي موثر باشد.

وي توليد فيلم مستند را در آينده نگري و فرهنگ آوري جامعه موثر خواند و گفت:ساخت مستند تلويزيوني كاري ارزشمند است كه از آقاي بيدخ انتظار مي رود در خصوص سابقه پربار دزفول و تأثير آن بر ارتقاي سطح فرهنگي منطقه نيز فيلمسازي كند.

' غلامعلي تاج ' رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول نيز گفت: فيلم مستند بر پايه واقعيات تاريخي،سياسي ،اجتماعي و مفاخر جامعه مبتني است كه آغازگر يك حركت ارزشمند و خلاقانه مي باشد.

در اين آيين كه با پخش قسمت نخست اين مستند تلويزيوني همراه بود توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامي دزفول با تقديم هدايايي از نويسنده وكارگردان اين مستند تجليل شد.

7278/648