تهران - ایرنا - فرهاد فخرالدینی گفت: از اینكه زنده‌ام و كار می‌كنم خوشحالم چرا كه موسیقی برای من از همه چیز مهمتر است .

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا ، فرهاد فخرالدینی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی فیلم سربداران گفت : یكی از كسانی كه همیشه به من محبت داشت و باعث شد كه در سریال سربداران همكاری كنم، محمدعلی نجفی بود زیرا آهنگسازی این مجموعه ماندگار تلویزیون در شرایط بسیار خاصی ساخته شد.

وی ادامه داد : طی این روزهای خانه‌نشینی بود كه روزی محمدعلی نجفی به همراه كیهان رهگذر كه نویسنده مجموعه سربداران بود به همراه حسین علیزاده به منزل ما آمدند و از من خواستند، آهنگسازی این سریال را انجام دهم كه ابتدا شدیدا مخالفت كردم.

فخرالدینی خاطرنشان كرد: هرچه از نجفی خواستم برایم فراهم كرد و دیگر راهی برای نپذیرفتن كار نداشتم.

وی به خاطرات دوران فیلم سربداران اشاره كرد و گفت: همراه فریدون مشیری و علی نصیریان در منزل افسانه بایگان بودیم و كنار هم اولین قسمت آن را دیدیم كه خودش خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است.

وی گفت : این مجموعه با اركستر سمفونیك باكو و اركستر فیلارمونیك ژنو همراه شد و هیچ‌گاه خاطره اجرا با هنرمندان سوئیسی در مقر سازمان ملل از خاطرم نرفته است.

در ادامه مراسم مجید درخشانی آهنگساز پیشكسوت گفت: در آن زمان كه این اثر تولید شد، تنها جوانی بودم كه در زمینه موسیقی ایرانی فعالیت‌هایی داشتم و این برایم افتخار بزرگی بود كه بتوانم در محضر استاد فخرالدینی ساز بزنم چرا كه تا آن دوران به هیج عنوان تجربه حضور در استودیو را نداشتم.

وی افزود: وقتی استاد فخرالدینی با خوشرویی در استودیو صبا با من برخورد كرد، به قدری خوشحال شدم كه خرسندی ام موجب شد به راحتی بتوانم در كنار سایر هنرمندان و بزرگان موسیقی ایران به نوازندگی بخشی از موسیقی مجموعه سربداران بپردازم و این افتخار بزرگی است كه تا امروز همراه من بوده و خواهد بود.

رییس هیات‌مدیره خانه موسیقی نیز دراین مراسم گفت: خلق آثار ماندگار كه تعداد آنها در موسیقی ما كم است علاوه‌ بر توانایی‌های فردی و علمی نتیجه باروری اندیشه‌ای است كه نیازمند پشتوانه فرهنگی ملی است.

این آهنگساز همچنین اظهار كرد: اجرای موسیقی سربداران نشان دهنده ظرفیت موسیقی و آهنگساز ایرانی بود كه توانست در زمان خود و حتی امروز برای ما اعتبار كسب كند ، ما نه تنها باید قدر فرهاد فخرالدینی را بدانیم، بلكه باید از وی به عنوان یك رهبر و راهبر حوزه موسیقی یاد كنیم كه همواره با ایجاد انگیزه به جوانان راه‌های بسیار بزرگی را پیش روی آنها قرار داد و انگیزه‌های بزرگی در آنان ایجاد كرد.

محمد سریر وی در پایان سخنان خود افزود: امیدوارم به زودی شاهد اجرای اركستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی باشیم.

افسانه بایگان هم به عنوان بازیگر مجموعه سربداران با حضور در این مراسم گفت: 30 سال پیش دختر جوانی بودم كه برای اولین‌بار و بازی در مجموعه سربداران به محل سرچشمه باغ فین كاشان رفتم و در صحنه بازیگر مقابل علی نصیریان شدم كه شما باید تصور كنید كه برای یك بازیگر جوان این شرایط چقدر می‌تواند پر از استرس باشد.

وی ادامه داد : در همین لحظات پر استرس و دلهره‌آور بود كه موسیقی زیبای استاد فخر‌الدینی كه محمدعلی نجفی برای كم كردن التهاب من آن را در فضا پخش كرد، باعث آرامش من شد و بدون استرس به كار خودم ادامه دادم.

این بازیگر ادامه داد: حالا كه بعد از 30 سال دوباره این افتخار نصیب من شد كه بار دیگر در محضر استاد فخرالدینی باشم، بسیار خوشحالم و به خود می‌بالم كه در این مدت از محضر وی استفاده كردم.

'البته جای فریدون مشیری و بسیاری از هنرمندانی كه در آن زمان حضور داشتند و امشب در میان ما نیستند خالی است، اما امیدوارم بزرگانی چون استاد فخرالدینی 120 سال با عزت و سربلندی كنار هنر این سرزمین حضور داشته باشند.'

در این مراسم موسیقی فیلم سربداران به كارگردانی محمد علی نجفی در میان اهالی هنر و علاقه مندان در محل شهر كتاب فرشته رونمایی شد .

فراهنگ (3) ** 9252**1601**