تهران - ایرنا - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام سایت‌های مجازی و موسسات همسریابی غیرقانونی است و با آنها برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمود گلزاری' روز سه‌ شنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت : تمام سایت‌های اینترنتی و موسساتی كه به امر همسریابی برای جوانان در كشو می پردازند، غیرقانونی هستند و مسوولان با آنها برخورد می كنند.

وی با اشاره به تفاوت همسریابی و همسرگزینی گفت: همسریابی به این مفهوم است كه جوانی علاقه مند ازدواج است ولی همسری پیدا نمی كند و از مركزی می خواهد تا برای وی همسر مناسب پیدا كند كه معاونت جوانان وزارت ورزش با آن كاملا مخالف است.

گلزاری با اشاره به این كه وظیفه ما در معاونت جوانان 'همسر گزینی' است، توضیح داد: در این حالت زوجین و خانواده ها دو ضلع مثلث هستند و كارشناسان مربوطه در ضلع سوم قرار می گیرند.

وی افزود: در همسر گزینی ما به زوجین كمك می كنیم، انتخاب مناسبی داشته باشند ولی در روند پیدا كردن همسر دخالتی نداریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین درباره كارشناسانی كه می توانند در این روند به زوجین كمك كنند، گفت: در این ارتباط توافقی با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره كه یك نهاد علمی و صنفی است، انجام شده است.

این مسوول وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود: این كارشناسان باید علاوه بر داشتن پروانه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برخی از قوانین معاونت جوانان وزارت ورزش را رعایت كنند.

وی در ادامه افزود: این كارشناسان باید دوره ها آموزشی را كه در وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود ، طی كنند.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: این افراد با این شرایط با تابلو‌هایی كه آرم وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روان شناسی دارد، می ‌توانند از خردادماه سال آینده به مشاوره جوانان در امر همسرگزینی در مراكز مشاور ازدواج بپردازند.

گلزاری با اشاره به تخلف برخی از موسسات خیریه كه به امر جمع آوری جهیزیه برای افراد كم درآمد می پردازند، گفت: برخی از موسسات سودجو با مراجعه به افراد خیر از آنان كالاهایی را با عنوان جهیزیه و یا تخفیف ویژه دریافت می ‌كنند ولی آنها را به افراد نمی رسانند و اقدام به فروش این كالاها می ‌كنند كه تخلف است.

وی در ادامه تاكید كرد : برای جلوگیری از این گونه اتفاق ‌ها موسسات خیریه موظف شده اند تا مجوز فعالیت خود را از وزات كشور بگیرند.

گلزاری همچنین تاكید كرد: كارخانه دارها می‌توانند در صورت مشاهده مجوز موسسات خیریه كالاهای را با تخفیف بدهند.

وی در ادامه تاكید كرد: معاونت جونان وزارت ورزش قرار است لوح آموزشی با محتوای آموزشی چگونگی رفتار با همسران در سال های ابتدایی ازدواج تهیه كند و در این جهیزیه قرار دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت : قرار است در پایان سال 93 آمار طلاق را مشاهده كنیم و بررسی كنیم كه آیا این گونه برنامه ها تاثیری بر كاهش آمار طلاق‌ داشته است؟

اجتمام**3377**1436