تهران - ايرنا - مدير مركز سينماي مستند و تجربي از حمايت اين نهاد سينمايي از ساخت 10 فيلم سينمايي كارگردانان فيلم اولي در سال 1393 خبر داد.

سيدمحمد مهدي طباطبايي نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سينمايي ايرنا با اعلام اين خبر افزود: با انجام كار مطالعاتي و كارشناسانه و برنامه ريزي دقيق، ‌مركز سينماي مستند و تجربي طي دو مرحله در سال 1393 از 10 فيلمساز فيلم اولي براي ساخت آثارشان حمايت خواهد كرد.

وي ادامه داد: در گام نخست اجراي اين طرح حمايتي تا پايان فصل بهار (پايان خردادماه) از ميان طرح هايي كه دريافت كرده ايم از پنج اثر سينمايي براي ساخت حمايت خواهيم كرد و در گام دوم از پنج فيلم سينمايي ديگر تا پايان تابستان (آخر شهريور ماه) براي ساخت حمايت به عمل خواهيم آورد.

طباطبايي نژاد با بيان آنكه بودجه درنظر گرفته شده براي حمايت از اين 10 فيلم سينمايي پنج ميليارد تومان برآورد شده است گفت: البته در كنار حمايت از آثار فيمسازان فيلم اولي تاكيد خواهيم داشت كه آنها در كنار خود از يك كارگردان پيشكسوت و شناخته شده سينماي كشور به عنوان مشاور بهره ببرند تا اثر نهايي از نظر كيفي داراي اعتبار و وزن مطلوبي باشد.

فراهنگ(4)**9266 **1569