رشت - ایرنا - سومین همایش تفنگداران و تكاوران دریایی دانشكده تربیت جهادی و تكاوری سیدالشهدای سپاه پاسداران، روز شنبه در زیباكنار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار دریادار اصغر شكرالهی فرمانده دانشكده تربیت جهادی و تكاوری سیدالشهدا(ع) در این همایش گفت: یكی از اهداف اصلی برگزاری سومین همایش تفنگداری و تكاوری، ارتقای سطح آموزش های دریایی در كشور است و سعی می شود با این همایش ها ، پژوهش و پژوهش محوری در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بویژه برای تكاوران دریایی نهادینه شود.

وی خاطرنشان كرد: استفاده از مقالات اندیشمندان دریایی در سطح كشور بخصوص تفنگداران و تكاوران در متون آموزشی از دیگر اهداف این همایش است كه تاكنون 41مقاله به این همایش ارایه شده است .

وی تصریح كرد: یكی از برنامه ها پربار كردن متون آموزشی و سرفصل های آموزشی با استفاده از مقالات ارایه شده به این همایش می باشد.

شكرالهی گفت: در سال های گذشته دو همایش برگزارش شده كه موفق شدیم مقالاتی كه درآنها مطرح شده بود را در دروس درسی و متون و محتوای آموزشی بكار بگیریم .

وی اظهارداشت: تلاش بر این است كه بتوانیم تحولی در نیروی های دریایی در سطح تفنگداران و تكاوران دریایی ایجاد شود تا در جهت روند انتقال مفاهیم جدید و در آموزش سیر صعودی طی شود .

وی افزود:هدف از آموزش ها این است كه پس از طی این دوره های آموزشی بتوانیم تفنگداران و تكاوران خوبی برای حفظ و حراست از مرزهای آبی كشور و جزایر جمهوری اسلامی داشته باشیم.

فرمانده دانشكده تربیت جهادی و تكاوری سیدالشهدا یادآور شد: در این دانشكده در سطوح مختلف دوره های آموزشی برگزار می شود و در سطوح تربیت پاسداری و دوره های خاص تكاوری و تفنگداری و دوره كاردانی و سطوح كارشناسی در این دانشكده وجود دارد.

وی اظهار داشت: در همه این مقاطع، از سطوح خاص تخصصی و اولیه تا كارشناسی نیازهای همه مناطق عملیاتی پوشش داده می شود و این روند هرساله برابر با نیازمندی های صف و نیازمندهای عملیاتی انجام می شود.

وی آمادگی جسمانی و علوم عملیاتی و راهبردی و علوم تربیتی و روانشناختی را از دستاوردهای برگزاری این همایش ها دانست.

شكرالهی خاطرنشان كرد: دانشكده تكاوری سیدالشهدای زیباكنار اول بصورت مركز آموزشی تفنگداری و تكاوری سپاه پاسداران كشور بود كه هم اكنون به عنوان زیر مجموعه دانشگاه علوم و فنون امام خامنه ای در آمده و افتتاح اولیه این دانشگاه در سال 92 صورت گرفته است.

وی تصریح كرد: وجود مراكز آموزشی و نیروهای تكاوری قوی در كشور این موضوع را به دشمنان فهمانده كه نمی توانند تهدیدهای نظامی خود را بصورت جنگ و یا حمله نظامی علیه نظام جمهوی اسلامی تبدیل كنند و در صورت حمله نمی تواند بر نیروی دریایی فائق آیند.

سومین همایش تفنگداری و تكاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران روز شنبه با حضور ناوسالار یكم صادق عمویی فرمانده تیپ تفنگداری و تكاوری دریایی امام سجاد (ع) 'بوموسی' سردار دریادار زمانی رییس دانشگاه علوم و فنون امام خامنه ای نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار سلمانی معاون آموزش دانشگاه امام حسین (ع) و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی نیروهای مسلح و مراكز علمی كشور به منظور ارتقای سطح علمی و پژوهشی اساتید و مربیان در زیباكنار رشت برگزارشد.ك/2

619/695