ساري - ايرنا - مديركل راه آهن شمال بر لزوم ساماندهي حريم ريلي در محورهاي راه آهن شمال تاكيد كرد.

'يوسف گرانپاشا' روز چهارشنبه در ديدار با فرماندار قائمشهر در ساري گفت : ساماندهي حريم ريلي در محور شمال ، گسترش فضاي سبز در حاشيه خط آهن، احداث تعداد بيشتر زيرگذرهاي باكسي و نرده كشي در حريم ريلي ازجمله برنامه هاي مهم و در دست اقدام اداره كل راه شمال است و براي تحقق اين مهم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نمي شود.

وي افزود: با هدف تردد ايمن شهروندان و خودروها از خط آهن تاكنون چندين زيرگذر باكسي در مناطق و شهرهاي مختلف مازندران احداث و نصب شد.

او ادامه داد : با تمهيدات صورت گرفته سي و دومين زيرگذر باكسي در هفته جاري در تقاطع دخانيات ساري در كمتر از 15 ساعت احداث و نصب شد و اين امر بيانگر رويكرد جدي اداره كل راه آهن شمال براي تردد امن شهروندان و خودروها از روي خطوط ريلي است.

گرانپاشا گفت : در بحث حريم ريلي تاكنون اقدامات اساسي براي رفع مشكلات شهروندان در عبور از تقاطع هاي راه آهن شمال صورت گرفته است و اين امر همچنان در دستور كار است.

مديركل راه آهن شمال افزود: وظيفه مسئولان است كه براي رفع مشكلات مردم بصورت جدي و با تمام توان و امكانات تلاش كنند.

گرانپاشا با بيان اينكه با بررسي هاي صورت گرفته حدود 12 كيلومتر از مناطق مسكوني قائمشهر در مجاورت خط آهن واقع شده است ، گفت: قائمشهر يكي از شهرهاي بزرگ استان مازندران با جمعيت زياد است كه حدود نيمي از جمعيت اين شهر در مجاورت خط آهن سكونت دارند و اين امر باعث بروز مشكلاتي براي تردد شهروندان از روي خطوط ريلي شده است.

او گفت: در چند سال اخير با تعامل و همكاري مطلوب اقدامات موثري ازجمله احداث زيرگذرهاي باكسي در چند نقطه ، احداث فضاي سبز در قسمت هايي از حريم راه آهن و همچنين ايجاد جاده كنار گذر با مشاركت شهرداري و فرمانداري در قائمشهر صورت گرفته است.

فرماندار قائمشهر نيز با اشاره به همكاري مطلوب راه آهن شمال در ساماندهي حريم ريلي و نصب زيرگذرهاي باكسي در مناطق مختلف اين شهرستان گفت: مسوولان موظف هستند كه براي رعايت حقوق شهروندي از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكنند و براي رفع معضلات در حريم ريلي كارشناسان بايد با نشست هاي تخصصي ، راهكارهاي اساسي ارائه دهند.

'مهدي محمدي ' افزود : مردم نيز بايد در نگهداري فضاهاي سبز ايجاد شده در حريم خطوط ريلي اهمتام بيشتري داشته باشند.

روزانه حدود شش هزار مسافر از طريق راه آهن شمال جا به جا مي شوند.ك/3

2501/1654