مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: برخی جریانهای سیاسی به دنبال ترویج مردم سالاری منهای ولایت فقیه هستند كه در واقع مردم سالاری سكولار است.

به گزارش ایرنا آیت الله 'سید احمد علم الهدی' در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم منور رضوی افزود : متاسفانه برخی از جریانها و احزاب سیاسی در كشور به صراحت عنوان می كنند كه به دنبال لیبرال دموكرات دینی هستند.

وی اظهارداشت : مردم سالاری دینی موجودیت دارد ولی لیبرال دموكرات دینی وجود ندارد و این جریانها در واقع به دنبال مردم سالاری غیر دینی می باشند.

وی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) از آن حضرت به عنوان مدافع اصیل مردم سالاری دینی در صدر اسلام یاد كرد و گفت : این مساله محور اصلی مظلومیت و مجاهدتهای ایشان بود.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در صدر اسلام یك مردم سالاری دینی در جریان غدیر خم كه حضرت علی (ع) از طرف خداوند به عنوان جانشین پیامبر اسلام (ص) معرفی شدند و 120 هزار نفر با آن حضرت بیعت كردند و یك مردم سالاری غیر دینی هم در جریان سقیفه بنی ساعده رقم خورد.

امام جمعه مشهد گفت: گردانندگان مذاكرات سقیفه بنی ساعده عنوان می كردند كه ما به دنبال مردم سالاری غیر دینی كه رهبر آن دیكته شده از سوی پروردگار متعال نباشد ، هستیم.

آیت الله علم الهدی افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) با مجاهدتها و فداكاریها و مرارتهای فراوان از مردم سالاری دینی جریان غدیر خم دفاع و در مقابل مردم سالاری غیر دینی سقیفه بنی ساعده ایستادند و در نهایت در این راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد گفت: جریانهای سیاسی در پی لیبرال دموكرات و مردم سالاری غیر دینی و یا سكولار در حقیقت دنباله رو و از تبار سقیفه بنی ساعده هستند.

وی بیان كرد: افرادی كه در مقابل این سری از اقدام جریانهای سیاسی بی تفاوت بوده و سكوت كنند همانند كسانی هستند كه بر مصائب حضرت فاطمه (س) و تازیانه خوردن و مجروح شدن آن حضرت سكوت كردند و دم بر نیاوردند.

امام جمعه مشهد گفت: آمریكا و اروپا هر نظام و حكومتی را تحمل می نمایند ولی نمی توانند نظام جمهوری اسلامی كه بر اساس احكام شریعت و دین مبین اسلام استوار است، را تحمل كنند.

آیت الله علم الهدی افزود: استكبار و آمریكا و كشورهای اروپایی حامی شیخ نشین جنایتكار آل خلیفه در بحرین و نظام خون آشام سعودی هستند ولی با كشوری مانند ایران كه نظام مردم سالاری دینی در آن حاكم است، مقابله می كنند.

امام جمعه مشهد گفت: در بیانیه پیشنهادی اتحادیه اروپا به عنوان دفاع از حقوق بشر عنوان شده كه تا زمانی همجنس بازی در ایران آزاد نشود مشكل ما با این كشور رفع نمی شود و در كنار تاكید بر آزادی همجنس بازی در كشورمان مساله آزادی سران فتنه را هم مطرح كردند.

وی در خطبه اول نماز جمعه مشهد با اشاره به اهمیت تبیین سبك زندگی اسلامی در جامعه افزود: از دیدگاه دین مبین اسلام خانواده آرامشگاه و پرورشگاه انسان است و برداشت زن و مردم نسبت به خانواده باید بر پایه همین مساله استوار باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: زن و شوهر باید در همه مشكلات و موفقیت های زندگی زناشویی با یكدیگر شریك باشند.

وی اظهارداشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی زناشویی با حضرت علی (ع) سعی كردند كه همواره آرامشگاه زندگی خانواده خود را حفظ و تا جایی كه امكان داشت خود بحرانها را رفع و از انتقال آن به همسر خود جلوگیری كنند.ك/2

7490/659