كرمان- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت: در شرايط كنوني براي اقتصاد ما ضروري است كه به جاي رفتن به سمت اقتصادهاي تقليدي و گلخانه اي از اقتصاد دانش محور استفاده كنيم.

به گزارش ايرنا، 'غلامحسين شافعي' روز چهارشنبه در دومين همايش ملي تعامل صنعت و دانشگاه افزود: اين مهم و پايداري اقتصاد ما در صورتي محقق مي شود كه ارتباط بين صنعت و دانشگاه بخوبي و كاربردي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: اين ارتباط مناسب براي توسعه بسيار مهم است و بايد به هر شيوه اي اين ارتباط بين صنعت و دانشگاه برقرار شود.

شافعي تاكيد كرد: امروز نمي توان بين صنعت و دانشگاه ديوار ايجاد كرد زيرا اين دو از هم جدا نيستند و بايد به اين سمت حركت كنيم.

وي تصريح كرد: بخش خصوصي، مجلس و دولت كمك كنند تا به اين هدف والا برسيم.

در ادامه اين همايش رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يزد گفت: كميته اي براي تعامل بيشتر صنعت و دانشگاه در پايان سال گذشته تشكيل شده و اتاق كرمان اين كميته را جزء برنامه دارد و ساير استان ها نيز اين كميته را تشكيل مي دهند.

'محمدرضا قمي' افزود: اتاق يزد به پيشنهاد اتاق ايران در سال 92 اولين همايش ملي تعامل صنعت و دانشگاه را برگزار كرد تا اين ارتباط بيشتر فراهم شود و در راستاي اهداف توسعه كشور گام بردارد.

وي اظهار كرد: در سال 92 ما 40 مقاله در اين همايش دريافت كرديم و امسال در كرمان 100 مقاله واصل شده است كه اين موضوع جاي بس خوشحالي است.

وي به دستاوردهاي نخستين همايش تعامل صنعت و دانشگاه كه در يزد برگزار شد پرداخت و گفت: تفاهم نامه اي با دانشگاه هاي يزد در زمينه كارورزي براي دانشجويان در نساجي، پليمر و ساير صنايع در نظر گرفته شد كه كار خود را در واحدهاي صنعتي آغاز كردند.

قمي بيان كرد: براي 200 دانشجو پرونده علم و كار در اتاق و دانشگاه تشكيل شده تا در اين حركت ها از آغاز تحصيل تا زمان فارغ التحصيلي همراه اين دانشجويان باشيم.

وي ادامه داد: كارآفرينان و صنعتگران با حضور در دانشگاه مسائل و مشكلات را در مراكز مطالعات و پژوهش ها رد و بدل و بررسي مي كنند.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان يزد افزود: در مجموع در صنايع قالب اين استان مانند نساجي و كاشي و سراميك مسائل و مشكلات را با هيات هاي علمي در ميان گذاشتيم و اساتيد حضور يافتند و قراردادهايي منعقد شد كه براي كادر علمي و صنايع مفيد بود.ك/2

7443/2624