'جعفر سلیمی' روز سه شنبه در گفت وگو اختصاصی با ایرنا افزود: این فناوری توسط مهندسان هپكو و با هدف توسعه فعالیت های عمرانی، بومی سازی و به مرحله تولید رسید.
وی ادامه داد: پیش از این، این قالب ها از كشورهای ایتالیا و فرانسه وارد می شد كه تولید این محصول در داخل، معادل حدود چهار میلیارد و 399 میلیون ریال صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
سلیمی بیان كرد: تكه قالب های بتنی حفاری، در حوزه های مختلف كاربرد دارد كه از جمله آن می توان به حفاری تونل های آب رسانی، عملیات عمرانی مترو و تونل های جاده ای اشاره كرد.
او افزود: شركت هپكو اراك تا كنون سه سری از این قالب ها متشكل از 27 قالب را به شهرداری تبریز تحویل داده و قرارداد ساخت و تولید سه سری دیگر نیز در دست اجراست كه 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
مدیرعامل هپكو اراك اضافه كرد: برخی از قطعات استاندارد مصرفی این پروژه از جمله انواع فنرها و واشرهای خاص از صنایع استان مركزی تامین می شود.
سلیمی در خصوص ویژگی های فیزیكی این قالب ها گفت: تكه قالب های ساخته شده دارای ویبراتورهایی است كه بدنه آن با دقت بسیار بالایی ماشین كاری شده اند.
وی گفت: تامین مواد خام،ورق كاری،جوشكاری ،تنش گیری،ماشین كاری ، مونتاژ نهایی و رنگ آمیزی از جمله فرایندهای اصلی خط تولید قالب های بتنی است.
شركت هپكوی اراك در سال 1351در زمینی به وسعت 90 هكتاربا هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354 با همكاری شركتهای اینترناش، پوكلین، ساكائی، دایناپاك، و لوكومو از كشورهای آمریكا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند به طور رسمی شروع به فعالیت كرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه سازی و معدنی در دستور كار این شركت قرار گرفت.ك/3
7112/559/ 605
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
اراك-ایرنا- مدیرعامل شركت هپكوی اراك گفت: فناوری ساخت و تولید قالب های بتنی مترو موسوم به سگمنت (segment)برای نخستین بار در كشور در این شركت بومی سازی شد.