زاهدان- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: حجت الاسلام 'علی اكبر كیخا' با حكم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان امام جمعه جدید شهرستان زابل منصوب شد و روز جمعه این هفته معرفی می شود.

حجت الاسلام 'غلامرضا عباسی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:

با تایید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر انتخاب روحانی بومی به عنوان امام جمعه زابل، حجت الاسلام كیخا یكی از طلاب فاضل سیستانی مشغول به تحصیل در قم برای این مسوولیت برگزیده شد.

وی گفت: تودیع و معارفه رسمی امامان جمعه سابق و جدید زابل روز جمعه هفته جاری با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان در نشست شورای اداری و نماز جمعه این شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه این هفته زابل در مصلای المهدی(عج) به امامت حجت الاسلام 'علی اكبر كیخا' اقامه خواهد شد.

وی گفت: حجت‌ الاسلام سید كاظم طباطبایی امام جمعه پیشین زابل كه در خواست انتقال كرده بود، با موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هفته گذشته به عنوان امام جمعه شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی منصوب و معرفی شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان افزود: 300 روحانی و طلبه از این استان در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و انجام برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی هستند كه از میان این فضلا حجت اسلام كیخا با داشتن 38 سال سن برای این مسوولیت خطیر انتخاب شد تا به عنوان یك روحانی جوان برای ارتقا سطح معنوی مردم مومن و خداجوی منطقه بویژه جوانان تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی گفت: حجت الاسلام كیخا پیش از این به عنوان نماینده طلاب سیستان و بلوچستان در حوزه علمیه قم مشغول فعالیت و تحصیل بود. ك/3

7307 / 653