تهران - ایرنا - یكی از اساتید دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دوران خدمت سربازی را فرصتی طلایی و نقطه آغاز یك زندگی جدید توصیف كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار «علی محمد نایینی» روز دوشنبه در «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» خواستار پرهیز از نگاه منفی به دوران مقدس خدمت سربازی شد.

وی گفت: دوران خدمت سربازی برای جوانان عرصه ای برای رشد ابعاد شخصیتی آنان است و امری اجتناب ناپذیر است.

سردار نایینی افزود: جوانان با حضور در خدمت سربازی می توانند با كسب بصیرت و ارتقا توان علمی خود، برنامه ریزی هایی برای دوران پس از خدمت و در عرصه های اجتماعی و نیز انتخاب شغل صورت دهند.

وی سپس با تبیین شخصیت امام علی(ع)، ایشان را دست پرورده و تربیت یافته پیامبر(ص) توصیف كرد و گفت: گرچه همواره از شهامت های حضرت علی(ع) در میدان های جنگ نظیر خندق سخن گفته شده، اما این امام بزرگوار در همه امور سرآمد بودند.

سردار نایینی از سربازان خواست با تاسی از منش و رفتار امام(ع)، ایشان را الگو و اسوه خود در تمامی مراحل زندگی قرار دهند.



** سربازان قدر دوران خدمت را بدانند

جانشین فرماندهی پشتیبانی و اجراییات حوزه مركزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است، از این رو خدمت سربازی در این نظام، خدمت در سلسه مراتب فرماندهی ولی عصر(عج) است و باید تلاش كنیم با پاسداری از انقلاب و اطاعت از امام خامنه ای، زمینه حضور منجی عالم بشریت را فراهم سازیم.

سردار «حاتم عبادی»، لباس خدمت سربازی را بسیار مقدس توصیف و به سربازان توصیه كرد، قدر دوران خدمت را بدانند و اجازه ندهند این دوران به بطالت بگذرد.

وی با اشاره به «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، از جمله اهداف برگزاری این رویداد را ارتقا منزلت خدمت سربازی، ارج نهادن به سربازان، افزایش اعتماد به نفس سربازان، ایجاد نشاط و پویایی و قدردانی از سربازان عنوان كرد.

سردار عبادی افزود: از میان 27 برگزیده «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، 9 نفر انتخاب شده و به جشنواره ملی علی اكبر(ع) كه 19 خرداد ماه در سالن وزارت كشور برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

وی هشت ماه سابقه خدمت، انجام فرایض دینی، دارای حسن شهرت، داشتن سیمای موجه، دارای نظم و انضباط و فاقد هرگونه سوء پیشینه و سابقه كیفری را از ویژگی های عمومی و اختصاصی انتخاب سرباران برگزیده عنوان كرد.

سردار عبادی همچنین «سرباز، دفاع امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، وظیفه شناسی و اقدام شایسته»، «سرباز، فداكاری و ایثارگری»، «سرباز، امور فرهنگی و هنری»، «سرباز، خلاقیت و نوآوری»، «سرباز، ورزش و تربیت بدنی»، «سرباز، مسوولیت پذیری و خانواده»، «سرباز، دینداری و بصیرت» و «سرباز، سازندگی و تفكر بسیجی» را 9 محور جشنواره علی اكبر(ع) برشمرد.

«جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با معرفی و نیز اهدا لوح به 27 سرباز نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام علی(ع) مجمتع میلاد نور پایان یافت.

اجرای ورزش باستانی توسط سربازان وظیفه سپاه بخشی از مراسم «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» بود.

این جشنواره بدون حضور سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاكپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه و دكتر «محمود گلزاری» معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در دعوتنامه ارسالی به رسانه ها برای پوشش خبری «جشنواره سرباز سال 1393 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، بر حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه و معاون وزیر ورزش و جوانان تاكید شده بود.

اجتمام(3) ** 1071