تهران - ایرنا - نخستین دوره مسابقات دوومیدانی باشگاه های ایران با قهرمانی استان زنجان به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، این مسابقات برای نخستین بار با حضور نماینده رسمی كمیته بین المللی پارالمپیك (محمد مروان غالی) برگزار شد.

188 ورزشكار دارای معلولیت جسمی، حركتی، نابینا و كم بینا در قالب 24 تیم طی روزهای سوم و چهارم خردادماه در این مسابقات شركت كردند كه در نهایت زنجان با 44 امتیاز قهرمان شد.

همچنین تیم لرستان با 40 امتیاز رتبه دوم این رقابت ها را از آن خود كرد و استان های خوزستان و تهران به صورت مشترك با 32 امتیاز سوم شدند.

سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان با بیان اینكه 188 ورزشكار در قالب 24 تیم، در این مسابقات شركت كردند، گفت: 45 نفر آنها از زنان بودند و سرآغاز خوبی در حوزه دوومیدانی زنان است.

علی اصغر هادی زاده تصریح كرد: برای اولین بار در ایران رقابت های دوومیدانی با كلیه استاندارهای مورد نظر IPC اعم از زمین مسابقات، وسایل، انجام آزمایش های دوپینگ، كلاس بندی و كلیه مسائل فنی، منطبق بود و در این خصوص كلیه افرادی كه در این مسابقات شركت كردند و یا تجربه حضور در مسابقات جهانی و آسیایی را داشتند، بر این مساله تاكید كردند.

سرپرست انجمن دو ومیدانی در ادامه گفت: كلیه ورزشكارانی كه در این مسابقات شركت كردند، موفق به كسب حد نصاب ورودی مسابقات پاراآسیایی شدند، البته این به این معنی نیست كه برای این مسابقات كسب سهمیه كرده باشند، و اینكه چه تعداد سهمیه برای مسابقات آسیایی به ما تعلق بگیرد، در آینده مشخص خواهد شد.

هادی زاده خاطر نشان كرد: تا پایان هفته، عملكرد ورزشكاران و ركوردهای آنها در كمیته ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن، از برترین ها برای شركت در اردوهای آمادگی مسابقات پاراآسیایی دعوت خواهد شد و ملاك ما برای انتخاب، ضمن توجه به ركوردهای بدست آمده، سهمیه های در نظر گرفته شده برای ایران نیز هست، چون هر چه تعداد سهمیه ها كمتر باشد، افرادی كه نتایج بهتری بدست آورده باشند مورد انتخاب قرار می گیرند.

سرپرست انجمن دوومیدانی اعلام كرد: در این مسابقات به غیر از حدود 40 نفر كه در رقابت های مختلف جهانی، آسیایی و پارالمپیك شركت كرده اند، باقی افراد ورزشكاران جدیدی هستند كه از سابقه زیادی برخوردار نیستند، اما با این وجود عملكرد كلی آنها مورد قبول بود و می توان گفت نفرات حاضر در این مسابقات، سرمایه تیم ملی دوو میدانی در مواد تخصصی پرتابی بودند.

ورزشی(1)**1379