زاهدان- ايرنا- رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي زاهدان گفت: 70 پيشكسوت عرصه اورژانس شهرستانهاي تابعه دانشگاه علوم پزشكي زاهدان به مناسبت هفته جهاني اورژانس طي مراسمي تجليل شدند.

دكتر 'فريبا كوشا' با تاكيد بر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در زمينه فوريتهاي پزشكي افزود: فعاليت در مجموعه اورژانس 115 و ارائه خدمات پزشكي به بيماران، مجروحان و آسيب ديدگان سوانح و حوادث عبادت محسوب شده و موجب رضايت مردم و اجر معنوي مي شود.

وي ادامه داد: به منظور ارج نهادن به زحمات پزشكان و تكنسين هاي اورژانس به عنوان قشر زحمتكش حوزه درمان، از تلاشهاي 70 نفر از فعالان اين عرصه به نمايندگي از مجموعه كاركنان اورژانس تقدير شد.

وي بيان كرد: به همين منظور مراسمي به همت مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي زاهدان و مساعدت معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان همزمان با گراميداشت هفته جهاني اورژانس و تقدير از تلاشگران عرصه فوريتهاي پزشكي در بوستان ثامن الائمه (ع) نيروي انتظامي برگزار شد.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي زاهدان به خبرنگار ايرنا افزود: همچنين به مناسبت هفته جهاني اورژانس پايگاه اورژانس 115 سنگان افتتاح شد.

دكتر كوشا افزود: دهستان سنگان در مسير ارتباطي ميرجاوه-خاش و در 45 كيلومتري شهرستان خاش با جمعيت هشت هزار و 500 نفر و 45 پارچه آبادي قرار دارد.

وي گفت: اين دهستان داراي يك مركز بهداشتي درماني است و نزديكترين پايگاه اورژانس جاده اي با فاصله 63 كيلومتري از پايگاه ميرجاوه قرار دارد كه به دليل نبود پايگاه اورژانس 115 انتقال مصدومان و بيماران اورژانسي و مادران باردار پرخطر به مراكز درماني بالاتر زمان بيشتري هدر مي رفت و چه بسا منجر به از دست دادن جان بسياري از مصدومين به دليل تاخير در رسيدگي به موقع شده است.

وي اظهار داشت: راه اندازي پايگاه جاده اي اورژانس 115 سنگان خاش پاسخ به نيازهاي درماني مردم شريف آن خطه بود كه با اعتبار دو ميليارد و 400 ميليون ريال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي زاهدان از سوي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي زاهدان با همكاري شبكه بهداشت و درمان خاش راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا همه ساله از 28 ارديبهشت تا سوم خرداد به عنوان هفته جهاني اورژانس نامگذاري شده است.

7312 / 653