تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

تهران - ایرنا - یادمان محمدرضا لطفی استاد فقید موسیقی روز شنبه (31 خردادماه) ساعت 17 با اجرای حسین علیزاده در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار موسیقی ایرنا از انجمن موسیقی ایران در این برنامه حسین علیزاده به همراه آواز محمد معتمدی به صحنه خواهد رفت و در فراق زنده یاد محمدرضا لطفی یك برنامه ساز و آواز را اجرا خواهد كرد.

همچنین گروه همنوازان شیدا در این مراسم به یاد زنده یاد لطفی به اجرای موسیقی می پردازد.

از دیگر برنامه های این یادمان می توان به نمایش سه كلیپ اشاره كرد؛ یكی از این كلیپ ها ساخته هوشنگ كامكار است كه بر روی قطعه داستانی نه تازه ساخته شده است.

در دو كلیپ دیگر نیز ، موسیقیدانان درباره زندگی هنری محمدرضا لطفی صحبت خواهند كرد.

در این مراسم بزرگداشت كه با مشاركت دفتر موسیقی، انجمن موسیقی، خانه موسیقی و موزه موسیقی برگزار خواهد شد، برخی از موسیقیدان بزرگ نیز سخنرانی خواهند كرد.

حسین علیزاده را می توان در زمره تاثیرگذار ترین موسیقیدانان عصر حاضر ایران برشمرد كه با تدوین آلبوم های موسیقی ، موسیقی فیلم و كتاب های آموزشی نقش بسزایی در شكوفایی این هنر در كشور ایفا كرده است.

علیزاده آهنگساز و نوزانده سرشناس موسیقی سنتی ایران در تازه ترین كنسرت خود در تهران اواخر زمستان گذشته به همراه گروه هم آوایان برنامه اجرا كرد.

وی تور كنسرت خود را به شهره های دیگر نیز برده است كه از این میان می توان به اجرای جزیره كیش این استاد موسیقی به همراه گروهش اشاره كرد.

استاد محمدرضا لطفی نوازنده تار و سه تار و آهنگساز اردیبهشت ماه سال جاری در گذشت .

لطفی و علیزاده در پرو‍ژه های مشترك موسیقی سنتی ایرانی در دهه 60 شمسی با هم همكاری داشته اند .

علیزاده در سخنرانی های خود در مراسم تشییع و خاكسپاری محمدرضا لطفی از وی به عنوان یك دوست قدیمی و موسیقیدانی تاثیرگذار در تاریخ هنر ایران یاد كرده بود.

فراهنگ (2) ** 9252**1588