'فریدون كریمی راد' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 104 هزار و 620 نفر در سه ماهه نخست امسال با سامانه مركز فوریت پلیسی این استان تماس برقرار كردند.
وی با ذكر اینكه 50 درصد از تماس ها عملیاتی بوده اند گفت: 25 درصد از تماس ها برای دریافت مشاوره و به همین میزان نیز تماس غیر قابل رسیدگی و نامربوط با این سامانه برقرار شده است.
وی اضافه كرد: برخی از شهروندان نسبت به ماموریت های 110 همدان ناآگاهند و برای دریافت شماره تماس شركت های خدمات رسان به جای سامانه 118 با 110 تماس می گیرند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان كرد: مزاحمت های تلفنی از كیوسك تلفن و از طریق تلفن همراه با این سامانه صورت می گیرد كه بر همین اساس در سالجاری ارتباط گیری از 13 باجه تلفن با 110 قطع شد.
وی افزود: مالك برخی از سیم كارت ها مشخص نیست و افراد مزاحم با بهره گیری از این خطوط مزاحمت هایی برای پلیس ایجاد می كنند كه تدابیری برای شناسایی این افراد نیز اندیشیده شده است.
سرهنگ كریمی راد یادآوری كرد: مستقل شدن سامانه 110 از كلانتری ها و تعیین چارت سازمانی برای این مجموعه در كاهش زمان رسیدن به محل وقوع جرم تاثیر گذاشته است.
وی از شهروندان خواست از تماس های غیر عملیاتی و نامربوط با مركز فوریت های پلیسی 110 پرهیز كنند و با این اقدام فرهنگی پلیس را در بالا بردن سرعت عمل و رسییدن به موقع به محل بروز جرم یاری دهند.
میانگین حضور پلیس در محل بروز جرم 12 دقیقه است كه این رقم در همدان 9 دقیقه و 46 ثانیه گزارش شده است.
7525/576
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
همدان - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: میزان تماس با سامانه فوریت های پلیسی 110 همدان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.