همدان - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: میزان تماس با سامانه فوریت های پلیسی 110 همدان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

'فریدون كریمی راد' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 104 هزار و 620 نفر در سه ماهه نخست امسال با سامانه مركز فوریت پلیسی این استان تماس برقرار كردند.

وی با ذكر اینكه 50 درصد از تماس ها عملیاتی بوده اند گفت: 25 درصد از تماس ها برای دریافت مشاوره و به همین میزان نیز تماس غیر قابل رسیدگی و نامربوط با این سامانه برقرار شده است.

وی اضافه كرد: برخی از شهروندان نسبت به ماموریت های 110 همدان ناآگاهند و برای دریافت شماره تماس شركت های خدمات رسان به جای سامانه 118 با 110 تماس می گیرند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان كرد: مزاحمت های تلفنی از كیوسك تلفن و از طریق تلفن همراه با این سامانه صورت می گیرد كه بر همین اساس در سالجاری ارتباط گیری از 13 باجه تلفن با 110 قطع شد.

وی افزود: مالك برخی از سیم كارت ها مشخص نیست و افراد مزاحم با بهره گیری از این خطوط مزاحمت هایی برای پلیس ایجاد می كنند كه تدابیری برای شناسایی این افراد نیز اندیشیده شده است.

سرهنگ كریمی راد یادآوری كرد: مستقل شدن سامانه 110 از كلانتری ها و تعیین چارت سازمانی برای این مجموعه در كاهش زمان رسیدن به محل وقوع جرم تاثیر گذاشته است.

وی از شهروندان خواست از تماس های غیر عملیاتی و نامربوط با مركز فوریت های پلیسی 110 پرهیز كنند و با این اقدام فرهنگی پلیس را در بالا بردن سرعت عمل و رسییدن به موقع به محل بروز جرم یاری دهند.

میانگین حضور پلیس در محل بروز جرم 12 دقیقه است كه این رقم در همدان 9 دقیقه و 46 ثانیه گزارش شده است.

7525/576