گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: یك شركت سرمایه گذاری كشور عمان در ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی شمال كشور در گلستان همكاری می كند.

براساس اعلام روز شنبه استانداری گلستان، 'حسن صادقلو' در دیدار با نماینده شركت سرمایه گذاری 'towel 'عمان با استقبال از همكاری های دوجانبه با این كشور، اظهاركرد: گلستان با تمام ظرفیت و توان آماده همكاری با سرمایه گذاران از جمله در زمینه ساخت مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی است.

وی با بیان اینكه این پروژه در شهرستان بندرگز در غرب استان اجرا می شود، اضافه كرد: این منطقه به دلیل وجود مناظر طبیعی و قابلیت های گردشگری فراوان و اقلیم و آب و هوای خوب، از مناطق گردشگری استان بوده و سرمایه گذاری در این بخش در آینده منافع فراوانی برای هردو طرف خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینكه استان برای توسعه یافتگی راهی جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ندارد، یادآور شد: سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه بزرگ از اهمیت ویژه ای برای منطقه برخوردار است.

وی استفاده از بخش خصوصی و تشویق سرمایه گذاران را تنها راه برون رفت از مشكلات فعلی استان دانست و تاكید كرد: توان و ظرفیت بخش خصوصی ده ها برابر بیشتر از توان حوزه دولتی بوده و نیاز است با همه توان در عرصه ها حضور پیدا كند.

صادقلو همچنین با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی گلستان و كریدور بودن این منطقه و اهمیت استان برای كشورهای قزاقستان، تركمنستان و نیز حاشیه دریای خزر، به بیان فرصت های سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی، بندر خواجه نفس و پایانه حمل بار در اینچه برون و خط ریلی 'گرگان - شاهرود' پرداخت.

استاندار گلستان در این دیدار كه عصر پنجشنبه گذشته برگزار شد، خواستار سرمایه گذاری شركت عمانی در پروژه های بزرگ و نیمه تمام استان شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد كه سرمایه گذار عمانی طی نشست هایی با معاونت برنامه ریزی و مركز تشویق و حمایت از سرمایه گذاری استان، زمینه همكاری و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر در گلستان را بررسی كند.

به گزارش ایرنا، قرارداد اجرای بزرگترین طرح تفریحی، گردشگری و اقامتی شمال كشور كه در ساحل خزر در حوزه شهرستان بندرگز توسط شركت سرمایه گذاری كشور عمان اجرا می شود، یك بار در سال 87 با برآورد حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال امضا شده بود كه بنا به دلایلی پس از مدتی متوقف شد.

پیش از این، پروژه گردشگری بندرگز قرار بود در زمینی به مساحت 95 هكتار و در مدت 5 سال با امضای قراردادی بین سازمان همیاری شهرداری های گلستان و سرمایه گذاران عمانی در سه فاز ساحلی، جنگلی و دریایی اجرا شود.

هم اینك گفته می شود با پیگیری استانداری گلستان و اعلام آمادگی شركت سرمایه گذار، موانع و مشكلات پیش آمده برطرف و انجام كار از سر گرفته شده و اجرای این طرح در اشتغال منطقه و تحول در استان تأثیر خواهد داشت

شهرستان بندرگز در منتهی الیه غربی و در فاصله 42 كیلومتری مركز استان گلستان و در مسیر تهران - ساری - گرگان واقع شده است، جمعیتی بالغ 48 هزار نفر و وسعتی در حدود 239 كیلومترمربع داشته و شامل دو شهر بندرگز و نوكنده و چندین روستا است.

جاذبه های گردشگری آن در راستای دریا، جنگل، اماكن تاریخی و صنایع دستی تعریف شده و از جمله مراكز دیدنی آن اسكله توریستی، ساحل دریا، چشمه قلقلی، توسكا چشمه، چشمه بلبل، جنگل باغو، جنگل وطنا، خلیج گرگان، سیكاپل، جر كلباد، امامزاده حبیب الله و امامزاده سفید چال و امامزاده علیرضا و بازار هفتگی سه شنبه بازار است.

صنایع ‌دستی شهرستان بندرگز شامل گلیم‌بافی، نمدمالی و سوزن‌دوزی است.

اسكله و بازارچه بندرگز در ضلع شمالی این شهر واقع شده و از جاده آسفالته برخوردار است و امكاناتی همچون بازارچه، رستوران و آلاچیق برای استراحت موقت گردشگران دارد.

601/508