تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

تهران - ايرنا - آمريكا روز چهارشنبه با ابراز نگراني درباره ايمني غيرنظاميان ، از رژيم صهيونيستي و فلسطيني ها خواستار كاهش تنش ها در غزه شد.

به گزارش رويترز از واشنگتن ، 'جن ساكي' سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در يك نشست خبري گفت كه جان كري وزير خارجه آمريكا پيشتر در روز چهارشنبه با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفت وگو كرده و در نظر دارد با محمود عباس رئيس حكومت خودگردان فلسطين نيز تماس بگيرد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا افزود: واشنگتن از دو طرف خواستار كاهش تنش و بازگرداندن آرامش و انجام اقداماتي براي محافظت از غيرنظاميان شده است.

وي افزود: ما درباره ايمني و امنيت غيرنظاميان نگران هستيم .

به گزارش ايرنا ، رژيم صهيونيستي از دوشنبه شب گذشته تاكنون بيش از 400 بار به نوار غزه حمله كرده و اماكن مسكوني زيادي را دراين منطقه ويران كرده است.

نيروهاي مقاومت فلسطين نيز در پاسخ به اين حملات ، ده ها موشك و راكت به سوي فلسطين اشغالي شليك و صهيونيست ها را به شدت وحشت زده كرده اند.

همزمان با گسترش نبرد در نوار غزه و پاسخ غافلگيركننده نيروهاي مقاومت فلسطين به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي، ارتش اين رژيم در مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان نيز به حالت آماده باش كامل درآمده است.

رسانام**1078**1552