تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
غزه در آتش و خون / نگاهی به رویدادهای غزه در 24 ساعت گذشته ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/14 کلیات.غزه.غزه تهران-پس از گذشت 7 روز از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نواره غزه و کشته شدن بیش از 420 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 2000 نفر، این موضوع همچنان در صدر اخبار کشورهای حوزه اروپا و آمریکا قرار دارد .
در آمریکا در راستای عقیم گذاشتن تلاش های بین المللی برای جلوگیری از کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل ،کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه این کشور پس از دیدار با منفورترین رییس جمهوری تاریخ کشورش ، از کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل حمایت کرد و در توجیه سیاست عقیم گذاشتن تلاشهای بین المللی برای دادن وقت به اسرائیل گفت که ما دنبال آتش بس با دوام هستیم.
رایس همچنین در آخرین ادعاهای خود درحمایت از رژیم جعلی اسراییل گفت: حماس ، غزه را به عنوان سکوی پرتاب موشک به سوی شهرهای اسراییل درآورده است.
ازسوی دیگر تظاهرات در کشورهای اروپایی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نواره غزه ادامه دارد .
شهر برلین آلمان عصر جمعه شاهد دومین راهپیمایی بزرگ مردم این کشور در کمتر از پنج روز گذشته دراعتراض به کشتار فلسطینی ها به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در نوارغزه و اعتراض به حمایت های دولت آلمان از این جنایت ها بود.
تظاهرات ضد اسراییلی همزمان در شهرهای دیگر آلمان از جمله بن، هامبورگ ، کارلسروهه و کیل نیز با حضور هزاران نفر برگزار شد.
در انگلیس نیز حامیان فلسطین در منچستر در برابر ساختمانبی بی سی همه روزه تظاهرات بر گزار می کنند تا همزمان هم به جنایات اسراییل در غزه و هم پوشش جانبدارانه اخبار و گزارش های این رویداد توسط بی بی سی اعتراض کنند.
صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس بویژه مسلمانان مقیم لندن عصر جمعه با تجمع مقابل سفارت مصر در لندن جنایات اسراییل و همدستی برخی رژیم های عربی از جمله مصر با این جنایات را محکوم کردند.
در جمهوری چک نیز صدها مخالف حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه عصر جمعه با تجمع در مقابل سفارت این رژیم در پراگ، اقدام اسراییل در کشتار مردم غزه را محکوم کردند.
در اتریش نیز هزاران شهروند اتریشی و نیز اعضای وابسته به سازمان های مختلف اسلامی و یهودی عصر جمعه علیه تهاجم نظامی اسراییل در وین راهپیمایی کردند.
در فرانسه هم صدها نفر از مسلمانان پاریس پنجشنبه شب و همزمان با حضور تسیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر به نشانه اعتراض به ادامه کشتار مردم محاصره شده غزه در میدان اپرای پاریس دست به تظاهرات زدند.
بیش از 600 تن از اهالی شهر زوریخ در سوییس نیز عصر پنجشنبه علیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه راهپیمایی کردند.
در ایرلند نیز تظاهرکنندگان خشمگین ایرلندی با تجمع در مرکز شهر دوبلین ضمن محکوم کردن شدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواستار اخراج سفیر اسراییل از دوبلین شدند.
صدها نفر از مردم در مسکو نیز بعدازظهر جمعه در اعتراض به جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه غزه در برابر سفارت این رژیم در مسکو دست به تظاهرات زدند.
همچنین فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه نیز برای رایزنی با مقام های چند کشور خاورمیانه و طرف های درگیر در مناطق اشغالی فلسطین، راهی خاورمیانه می شود.
ارسوی دیگر روسیه به دلیل حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و ستمدید فلسطین ، تخلیه اتباع خود و همچنین شماری از اتباع کشورهای جامعه مشترک المنافع همسود از نوار غزه را آغاز کرد.
از سوی دیگر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان از سوی سازمان ها و نهادهای بین المللی ادامه دارد .
سازمان عفو بین الملل حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تقبیح و خواستار توقف ارسال اسلحه به اسرائیل شد.
سازمان غیر دولتی نجات کودکان نیز اعلام کرد که هزاران کودک فلسطینی ساکن غزه دچار سوء تغذیه هستند و از ناراحتی های جسمی و روانی ناشی از خشونت رنج می برند.
اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه نسل کشی بی سابقه و وحشیانه مردم غزه را به شدت محکوم کرد و خواستار لغو هر گونه همکاری با رژیم صهیونیستی و مجازات فوری و معرفی مسوولان این رژیم به دادگاه جنایات جنگی شد.
سازمان خیریه آکسفام انگلیس نیز با رد ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره نبود بحران انسانی در غزه از هیات نمایندگی بلند پایه جامعه اروپا خواست برای پایان یافتن خشونت ها در غزه فشارهای خود را افزایش دهد.
انجمن یهودی مسیر دیگر برای یهودیان با انتشار بیانیه ای حملات ارتش رژیم اسراییل به حماس و غزه را محکوم کردو افزود: این جنایات سبب تضعبف حماس نخواهد شد و امنیت را برای اسراییل به ارمغان نخواهد آورد.
شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی روسیه ) روز جمعه در بیانیه ای حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در باریکه غزه را بشدت محکوم کرد.
همچنین تلاش ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و محکوم کردن آن از سوی مقام ها و افراد برجسته کشورهای اروپایی ادامه دارد .
میرک توپولانک نخست وزیر جمهوری چک و رییس دوره ای اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد: به دلیل وضعیت بحرانی نوار غزه هیاتی از اتحادیه اروپا راهی خاورمیانه می شود.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با تسیپی لیونی وزیر خارجه اسراییل ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از درگیریها درغزه، ادامه آنرا مانع پیشرفت روند صلح خاورمیانه دانست .
دیمتریس سیوفاس رییس مجلس یونان در نامه ای به رییس پارلمان اروپا بااشاره به اینکه تنها محکوم کردن اسراییل کافی نیست ،خواستار اقدام جدی برای پایان دادن به حملات ددمنشانه این رژیم به غزه شد.
نعیم القندور رییس انجمن مسلمانان یونان نیز با انتقاد ازسکوت و بی تفاوتی جهان عرب و سازمان های بین المللی نسبت به حوادث غزه ، گفت : جهان عرب درحالی به خواب غفلت و سکوت شرمسارانه فرو رفته که رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان آنها سرگرم قتل عام مردم مظلوم غزه است.
ایرونوموس دوم اسقف اعظم یونان نیز در سخنانی به مناسبت سال نو مسیحی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع غزه گفت: در این روزها که وارد سال نو می شویم شاهد کشتار مردم بی گناه مردم فلسطین هستیم و این عمل یک اقدام ضد خدایی است.
جورجو ناپولیتانو رییس جمهوری ایتالیا با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در غزه و اوضاع منطقه خاورمیانه ، خواستار توقف فوری جنگ و پایان خشونت ها در سرزمین فلسطین شده است.
سارا نبثر یک عضو مجلس عوام انگلیس از حزب لیبرال دموکرات روز جمعه گفت: مردم انگلیس نسبت به دولت گوردون براون در عکس العمل به حملات اسراییل نا امید شده اند.
همچنین دانیل فیشر رییس انجمن فلسطین و سوییس روز جمعه خواستار تغییر سیاست کشورهای اروپایی در قبال حمله اسراییل به شهروندان غیر نظامی و قتل عام فلسطینی ها در خاورمیانه شد.
سید فضل الله یکی از روحانیون شیعه فرانسوی نیز ضمن محکوم کردن تجاوز ارتش اسراییل به مردم فلسطین گفت: حملات اسراییل به نوار غزه با حمایت کشورهای عربی بویژه مصر صورت می گیرد.
دیگو بالدراز هماهنگ کننده حزب چپ متحد در ایالت آندالوسیا اسپانیا گفت: اگر خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو نخست وزیر اسپانیا توافق مشارکت با اسراییل و اتحادیه اروپا را فوری لغو نکند، همدست رژیم اسراییل در حملات آن به غزه خواهد بود.
شیخ احمد امام جمعه شهر برن پایتخت سوییس در خطبه های نماز جمعه این شهر از سکوت دولتمردان عربی در برابر جنایات اسراییل در غزه انتقاد کرد.
شهردار سابق لندن نیز حملات اسراییل به غزه را یک نسل کشی نژادی نامید و از مردم اروپا و آمریکا خواست کالاهای اسراییلی را تحریم کنند.
احمد محی سین رییس جامعه فلسطینی های آلمان گفت: توده های مردم باید به دولتها برای دفاع از حقوق فلسطینی ها در برابر رژیم اسراییل و آمریکا فشار وارد کنند.
جرمی کوربین یکی از اعضای پارلمان انگلیس خواستار تعلیق روابط کشورش با رژیم صهیونیستی شد.
همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ روز جمعه با انتشار بیانیه ای سکوت و موضع گیری های جانبدارانه در قبال بحران غزه را موجب نگرانی عدالت طلبان جهان توصیف کرد.
محمد حسن قدیری ابیانه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک نیز ضمن محکوم کردن جنابات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه تصریح کرد: مردم اسرائیل و مقامات این رژیم هر دو جنایتکار هستند.
مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ابران در آتن نیز گفت رژیم صهیونیستی در صدد نسل کسی در غزه است.
اروپام 1516**1440** شماره 089 ساعت 11:16 تمام