تهران - ایرنا - بررسی های یك شبكه خبری نشان می دهد كه هكرها توانسته اند به اسرار نظامی دو شركت اسرائیلی دست پیدا كنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی بی.بی.سی فارسی با انتشار این مطلب افزود: این دو شركت سیستم دفاعی گنبد آهنین را طراحی كرده اند.

این سرقت اطلاعات اولین بار روز دوشنبه در وبلاگ مربوط به مسائل امنیتی برایان كربز منتشر شد اما دو شركت اسراییلی نقض حریم امنیتی سیستم محرمانه خود را انكار می كنند.

با این همه گروهی كه برای اولین بار این عملیات سرقت اطلاعات را ردیابی كرده است به بی.بی.سی اجازه دسترسی به یك گزارش امنیتی را داده كه نشان می دهد صدها فایل و پرونده كپی شده اند.

این اسناد كه در یك دوره یك ماهه سرقت شده اند با موشك های پیكان3، پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین و راكت های بالستیك ارتباط دارند.

شركت 'سایبر انجنیر سرویسز' فعالیت هكر ها را در طول هشت ماه بین سال های 2011 تا 2012 دنبال كرده است.

گزارش این شركت اطلاعاتی كه هكرها سرقت كرده اند، این طور نشان می دهد كه به دنبال جزییات امنیتی اطلاعاتی سپر گنبد آهنین بوده اند.

سپر گنبد آهنین سیستم دفاع ضد موشكی پیچیده ایست كه می تواند راكت و توپ های شلیك شده را ردیابی و منهدم كند و این تكنولوژی به دلیل جلوگیری از كشته شدن بسیاری از شهروندان اسراییلی در طول جنگ با شبه نظامیان از غزه اعتبار زیادی پیدا كرده است.

گزارش شركت سایبر انجنیر سرویسز كه در سال 2013 تهیه شده است در عین حال نشان می دهد سرقت اطلاعاتی با ابزار بسیار پیچیده ای انجام شده كه با ابزارهای مورد استفاده هكرهای چینی در نفوذ به شركت های صنایع دفاعی آمریكا مشابهت دارد اما دولت چین هرگونه دست داشتن در این حملات سایبری را انكار كرده است.

شركت سایبر انجنیرز می گوید كه اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد به احتمال بسیار قوی عاملان این حمله سایبر از چین هستند.

بر اساس این گزارش، نتیجه فوق از راه نظارت بر شبكه های هك شده و موقعیت آی پی یا نشانی اینترنتی كه اطلاعات از آن استخراج شده به دست آمده است.

شركت سایبر انجنیر سرویسز در مریلند فعالیت می كند و اطلاعات سرقت شده از دو پیمان كار اصلی دفاعی اسراییل را ردیابی كرده است.

یك سخنگوی شركت صنایع هوایی اسراییل ابتدا در گفت و گو با برایان كربز تایید كرده بود كه سرقت اطلاعاتی انجام شده و مراتب به مقام های مسئول گزارش شده است.

با این هم كمی بعد این شركت گفت، اطلاعات گزارش شده درباره نشت اطلاعات حساس غلط است و تنها شبكه غیرنظامی و غیرمحرمانه این شركت هدف قرار گرفته است.

یك سخنگوی شركت سیستم های دفاعی پیشرفته رافائل كه شركت دوم اسراییلی است ، گفته كه چنین حمله ای را به یاد نمی آورد.

با این همه بر اساس گزارشی كه بی.بی.سی به آن دسترسی پیدا كرده اطلاعات حساس هم از شركت صنایع هوایی اسراییل و هم از شركت رافائل سرقت شده و هكرها توانسته اند نرم افزارهای امنیتی این دو شركت را غیرفعال كنند و اطلاعات شناسایی از جمله رمزهای عبور را به دست بیاورند.

در مجموع این گزارش می گوید، چندین گیگابایت اطلاعات دزدیده شده كه شامل برخی اسناد فنی مرتبط با نهاد دولتی ترافیك هوایی آمریكا نیز هست.

بی.بی.سی ادامه داد: هم شركت صنایع هوایی اسراییل و هم شركت رافائل در طراحی سپر دفاعی گنبد آهنین مشاركت جدی داشته اند.

آمریكا كه با این شركت های اسراییلی برای تولید موشك پیكان 3 همكاری می كند، می خواهد در تولید نمونه های بعدی تكنولوژی سپر گنبد آهنین همكاری كند.

گزارش سایبر انجنیر سرویسز در عین حال به نام یك شركت سوم اسراییلی به نام 'الاسرا' اشاره می كند كه در آمریكا ریشه گرفته و حالا یكی از تامین كنندگان اصلی برای ارتش اسراییل است.

الاسرا كه در پروژه گنبد آهنین مشاركت ندارد به شكل جدی هدف حمله هكرها قرار گرفته و اطلاعات موجود در پوشه های مربوط به ویژگی های نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین كاملا سرقت شده است.

در عین حال ایمیل های متعلق به مدیر اجرایی و مدیران ارشد این شركت در كنار رمزهای عبور آنها دزدیده شده است.

الاسرا به درخواست بی بی سی برای اظهار نظر دراین خصوص پاسخ نداده است.

ایرانم**1021 **1917