بجنورد - ايرنا - معاون توسعه منابع، پشتيباني و امور استان‌هاي مركز آمار ايران گفت: پنج هزار و 540 نفر مامور جمع آوري اطلاعات در سرشماري عمومي كشاورزي در سطح كشور هستند.

به گزارش ايرنا 'ذبيح الله قائمي' عصر چهارشنبه در حاشيه نشست ستاد سرشماري عمومي كشاورزي خراسان شمالي در بجنورد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: در مجموع 13 هزار عامل اجرايي در سرشماري عمومي كشاورزي مشاركت دارند.

وي افزود: در طرح سرشماري عمومي كشاورزي اطلاعات تمامي زيربخش هاي مختلف كشاورزي از جمله امور دام، زراعت و باغي جمع آوري مي شود.

وي گفت: اطلاعات و آمار بهره برداران كشاورزي در بخش دام سبك، زنبور عسل، طيور، كرم ابريشم و گلخانه نيز جمع آوري شده و بدون هيچ محدوديتي سرشماري مي شوند.

وي اظهار كرد: البته دام سنگين كمتر از يك راس، طيور كمتر از 10 قطعه، زمين هاي زراعي زير 400 مترمربع و باغ هاي زير 200 مترمربع مستثني بوده و اطلاعات آن در اين دوره سرشماري جمع آوري نخواهد شد.

معاون توسعه منابع، پشتيباني و امور استان‌هاي مركز آمار ايران گفت: تمام بهره برداران بخش كشاورزي در نواحي شهري، روستايي و نيز عشاير كشور در اين طرح سرشماري مي شوند.

قائمي افزود: كلان شهرهايي كه جمعيت بهره بردار بخش كشاورزي آن كمتر از 35 درصد كل جمعيت باشد به صورت فهرست وار با مراجعه به نشاني بهره برداران، آماربرداري مي شوند.

وي اظهار كرد: آمارگيران در 260 شهر و 200 آبادي با توجه به نشاني هاي موجود از بهره برداران بخش كشاورزي سرشماري مي كنند و در مابقي شهرها و روستاها، ماموران به صورت حضوري به منازل بهره برداران مراجعه كرده و اطلاعات لازم را كسب مي كنند.

وي با بيان اينكه 85 درصد از بهره برداران بخش كشاورزي در روستاها ساكن هستند، گفت: در مجموع هفت ميليون نفر روستايي و افراد ساكن در شهرهاي غيرمنتخب و 4.3 ميليون نفر بهره بردار بخش كشاورزي در شهرهاي منتخب، سرشماري مي شوند.

سرشماري عمومي كشاورزي از پنجم مهر تا هجدهم آبانماه برگزار مي شود و نتايج آن در پايان بهمن ماه، نهايي و ارائه مي شود. ك/2

7184/626