شهركرد-ایرنا-معاون امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از شناسایی 12 روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا،'گودرز امیری ' روز پنجشنبه در دومین جشنواره روستاگردی در روستای یاسه چای شهرستان سامان افزود:وجود این روستاها در نقاط مختلف استان ، می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش داشته باشد.

وی گفت:روستاهای یاسه چای، هوره، چلووان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزك و امامزاده دستگرد در شهرستان كیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان كوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستاهاست.

وی از تدوین طرح جامع سند گردشگری چهارمحال و بختیاری در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت:این سند نقش مهمی در معرفی نقاط گردشگری در استان دارد.

امیری یادآور شد:رییس جمهوری و هیات دولت در سفر مردادماه امسال خود به چهارمحال و بختیاری از این استان به عنوان یك قطب گردشگری نام بردند و بر همین اساس سند گردشگری استان به صورت جامع تدوین می شود.

به گفته معاون عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری، هم اكنون 15 منقطه گردشگری در استان شناسایی و مصوب شده است و 30جاذبه گردشگری نیز در استان فعال است.

وی افزود:با بهره برداری از مسیر جاده لردگان به خوزستان ،سهم مهمی از گردشگران فلات مركزی ایران به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاكید كرد: در سه روز عید فطر بیش از یك و نیم میلیون نفر گردشگر وارد این استان شدند و همین امر باعث توجه هیات دولت به طرح جامع گردشگری استان شده است.

امیری گفت:توسعه پایدار روستاها موجب ماندگاری روستاییان در روستاها و تقویت روند مهاجرت معكوس آنها از شهرها به روستاها می شود.

وی گفت:روستای یاسه چای با توجه به قرار گرفتن در مسیر رودخانه زاینده رود و باغات شهرستان سامان یكی از مستعد ترین روستاهای گردش پذیر استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا،دومین جشنواره روستاگردی چهار محال و بختیاری روز پنجشنبه در روستای تاریخی یاسه چای شهرستان سامان آغاز به كار كرد.

در این جشنواره نمایشگاهی از جلوه های فرهنگی، صنایع دستی و تولیدات كشاورزی این روستا برپا شده است.

یاسه چای یك كلمه مركب در زبان تركی است كه یاسو به معنی پهن و چای به معنی رودخانه است.

دالان های قدیمی و معماری خاص، یاسه چای را به یكی از روستاهای هدف گردشگری استان تبدیل كرده است.

7359