سنندج- ایرنا- زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر كشور روز سه شنبه با حضور 265 هزار دانش آموز در بیش از سه هزار مدرسه سطح استان كردستان طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور مشاور وزیر و مدیركل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه و استاندار كردستان و جمعی دیگر مسوولان در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی ابرار سنندج برگزار شد.

مدیركل آموزش و پرورش كردستان در این آیین با تبریك آغاز سال تحصیلی و همچنین هفته دفاع مقدس گفت: امروز 265 هزار دانش آموز در سه هزار و 342 مدرسه و در قالب 13 هزار و 452 كلاس درس و بهره گیری از 26 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می كنند.

سالار عرفانی نسب افزود: فرهنگیان در جای جای استان مصمم هستند با توكل بر خداوند و بهره گیری از اندوخته های خود و همراهی اولیا و بسیج همه امكانات در راستای كیفیت آموزشی و همچنین تحقق پنج محور بنیادی و اساسی وزیر آموزش و پرورش، تمام تلاش خود را بكار بگیرند.

وی با بیان اینكه فرآیند تعلیم و تربیت تابعی از یك مثلث است كه یك ضلع آن را خانواده، یك ضلع را مدرسه و ضلع سوم را جامعه تشكیل می دهد اظهار كرد: تربیت دانش آموزان در گرو همراهی و مشاركت همه جانبه خانواده ها، آحاد جامعه و اراده فرهنگیان در آموزش و پرورش است.

مدیركل آموزش و پرورش كردستان افزود: سال گذشته در سایه زحمات دانش آموزان و همت معلمان توفیقات خوبی در زمینه های مختلف كنكور سراسری، مسابقات فرهنگی و ورزشی و المپیادها در استان رقم خورد.

وی گفت: در كنكور سراسری سال گذشته دو نفر از دانش اموزان استان حائز رتبه تك رقمی، 23 نفر دو رقمی و 230 نفر حائز رتبه زیر هزار شدند و پس از اعلام نتایج قطعی كنكور، تعداد قابل توجهی از دانش اموزان در رشته های بسیار خوب و دانشگاه های مطرح كشور پذیرفته شدند.

عرفانی نسب اظهار امیدواری كرد امسال نیز همانند سال گذشته خانواده بزرگ آموزش و پرورش با همكاری اولیا و مسوولان قدم های بلندی در راستای رشد و بالندگی دانش آموزان و آینده سازان مملكت بردارند.

در ادامه این آیین، زنگ مهر و مقاومت توسط نماینده ولی فقیه و استاندار كردستان در این مدرسه به صدا درآمد و دانش آموزان با عبور از زیر قران و بدرقه مسوولان راهی كلاس های درس شدند.ك/2

7348/533