كرمان - ایرنا - اجرای طرح سرشماری عمومی كشاورزی همزمان با سراسر كشور و استان در شهرستان كرمان آغاز شد.

فرماندار كرمان روز شنبه در حاشیه آیین آغاز طرح سرشماری عمومی كشاورزی در اختیارآباد از توابع این شهرستان گفت: 30 مامور كار سرشماری عمومی كشاورزی سال جاری را در این شهرستان بر عهده دارند.

محمدعلی توحیدی افزود: 30 نفر نیز به عنوان كادر اجرایی از جمله كارشناس، اعضای ستادی و راننده، ماموران این طرح را یاری می كنند.

وی با بیان اینكه زنگ آغاز سرشماری عمومی كشاورزی در شهرستان كرمان همزمان با سراسر كشور نواخته می شود، تصریح كرد: دانش آموزان در این طرح به عنوان همیاران سرشماری به شمار می روند.

وی ادامه داد: ماموران سرشماری عمومی كشاورزی از صبح امروز (شنبه) پنجم مهر با تقسیم كار و در اختیار گرفتن ملزومات مورد نیاز سرشماری از جمله تبلت، كار خود را آغاز كرده اند.

فرماندار كرمان، گفت: طرح سرشماری عمومی كشاورزی به صورت الكترونیك و با نهایت سرعت ثبت اطلاعات انجام خواهد شد.

وی به برگزاری نشست های توجیهی با اعضای ستادی و ماموران طرح سرشماری عمومی كشاورزی اشاره و تصریح كرد: سخنرانی قبل از نماز جمعه و برگزاری نشست دهیاران و بخشداران با بهره برداران بخش كشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در این راستاست.

توحیدی، اطلاعات به دست آمده از طرح سرشماری كشاورزی را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در این بخش بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و آمار دقیق كشاورزی می تواند در تدوین برنامه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینكه سیستم درج اطلاعات سرشماری عمومی كشاورزی به گونه ای است كه اطلاعات غیر اصولی را ثبت نخواهد كرد، افزود: نتایج این طرح در سال جاری در كوتاه ترین زمان ممكن استخراج می شود.

وی خواستار همكاری عموم مردم بویژه بهره برداران بخش كشاورزی با ماموران سرشماری در اجرای دقیق این طرح ملی شد.

استان كرمان 23 شهرستان دارد.ك/3

7433/8154