كرمان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار كرمان گفت: 354 آمارگیر، اجرای چهارمین سرشماری عمومی كشاورزی را در استان بر عهده دارند.

محمدرضا فتوت روز شنبه در حاشیه آغاز اجرای طرح سرشماری كشاورزی در شهرستان كرمان افزود: در مجموع 600 نفر كادر اجرایی از امروز (شنبه) پنجم مهر تا 18 آبان كار سرشماری كشاورزی را در استان كرمان انجام می دهند.

وی به خبرنگار ایرنا بیان كرد: چهارمین طرح سرشماری عمومی كشاورزی همزمان با سراسر كشور در 23 شهرستان و 11 هزار آبادی استان كرمان اجرا می شود.

معاون استاندار كرمان گفت: ماموران سرشماری در مدت اجرای این طرح به حدود 350 هزار بهره بردار بخش كشاورزی در استان مراجعه و اطلاعات لازم در این بخش را جمع آوری می كنند.

وی افزود: زراعت، باغبانی، دام، منابع آبی و سطح زیركشت از جمله اطلاعاتی است كه ماموران سرشماری در فرم های مربوط درج می كنند.

فتوت بیان كرد: نخستین بار در كشور از ابزار الكترونیكی (تبلت) برای جمع آوری اطلاعات بخش كشاورزی استفاده و كاغذ در طرح سرشماری حذف شده است.

وی تصریح كرد: اطلاعات جمع آوری شده بصورت موردی استفاده نمی شود بلكه پس از ویرایش و جمع بندی نهایی برای برنامه ریزی در سطح كلان كشور مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون استاندار كرمان از بهره برداران بخش كشاورزی خواست اطلاعات دقیق را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند زیرا این اطلاعات و آمار پایه و اساس برنامه ریزی های بعدی و كلان در كشور خواهد بود.

وی تاكید كرد: هرچه آمار دقیق تر باشد برنامه ریزی هم مناسب تر است.ك/3

8154