كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه، امنيت امروز كشورمان را مثال زدني عنوان كرد و گفت: ايران اسلامي امروز جزيره ثبات منطقه است و در تمامي معادلات منطقه اي و جهاني تاثيرگذار است.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي استانداري روز شنبه به نقل از ابراهيم رضايي بابادي در مراسم گردهمايي فرماندهان دفاع مقدس با عنوان 'قافله خورشيد' كه در سرسراي بعثت كرمانشاه برگزار شد، افزود: ايران امروز در منطقه به عنوان يك كشور قدرتمند مطرح است و كل برنامه ريزي ها بدون حضور ايران بي اثر است.

وي با تبريك هفته مقدس و گراميداشت شهيدان 8 سال جنگ تحمليي بويژه شهيدان فلاحي، نامجو، فكوري، كلاهدوز و جهان آرا كه در شكست حصر آبادان نقش بي بديلي ايفا كردند، اقتدار و عظمت امروز ايران اسلامي را مرهون جان افشاني هاي شهيدان و ايثارگري هاي جانبازان بيان كرد و اظهار داشت: اين شهيدان انسان هاي وارسته و ارزشمندي بودند كه با خون خود زمينه پيشبرد جمهوري اسلامي و شكست دشمن را فراهم ساختند.

رضايي، در ادامه دوران دفاع مقدس را مايه افتخار انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: آنچه بعد از انقلاب اسلامي مايه فخر و سرافرازي مردم ايران اسلامي است، همين 8 سال جنگ تحميلي است زيرا به ياد داريم كه جنگ در چه شرايطي عليه ايران آغاز شد و چه اقدامات و تلاش هايي كه موجبات نااميدي دشمنان را فراهم ساخت از سوي جوانان اين مرز و بوم صورت گرفت.

استاندار كرمانشاه، با بيان اينكه جنگ در شرايطي آغاز شد كه هيچ كس فكر ايستادگي پرعظمت ايران را مقابل دشمن بعثي نمي كرد، گفت: فرماندهي حضرت امام (ره)، روحيه ايثارگري، انسجام و تجربه ارتش و همچنين انگيزه و روحيه فداكاري سپاه زمينه پيروزي و سربلندي ملت ايران را فراهم ساخت زيرا اگر كشوري غير از ايران اسلامي مورد تجاوز عراق با آن همه تجهيزات نظامي پيشرفته قرار مي گرفت به هيچ عنوان تاب مقاومت و ايستادگي نداشت همچنانكه بعد از جنگ تحميلي و حمله عراق به ديگر كشورها اين موضوع را نظاره گر بوديم.

رضايي گفت: روحيه ايثار، انسجام، هماهنگي، تدبير و شهادت طلبي رزمندگان تمامي دسيسه هاي دشمنان در جنگ تحميلي را خنثي ساخت و اگر غير از اين وجود داشت حتما اهداف كشور عراق كه با برنامه ريزي كامل پيش بيني شده بود، محقق مي گشت.

وي خطاب به حاضرين در مراسم تصريح كرد: همه اينها به توانمندي و اقتدار شما در 8 سال جنگ تحميلي كه حفظ انقلاب و ارزش هاي والاي اسلام را به دنبال داشت، بر مي گردد لذا وظيفه داريم از شما تجليل و تقدير كنيم.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه 8 سال دفاع مقدس براي دشمن ذلت و خواري به دست آورد، گفت: در حماسه هاي بي نظيري مانند حماسه خرمشهر، فكه، بوستان و... براي ايران اسلامي عظمت و سربلندي خلق شد و در جنگ تحميلي ضمن بازپس گيري سرزمين هاي اشغالي ايران، توان نظامي ايران به رخ جهانيان كشيده شد و امروز به بركت همان جنگ نيروهاي سپاه و ارتش به نيروهايي توانمند و مقتدر با داشتن امكانات و تجهيزاتي مدرن و پيشرفته تبديل شده اند.

وي تصريح كرد: اگر امروز كاري براي سازندگي و عمران در كشور صورت مي گيرد به پشتوانه مقاومت و ايستادگي جانانه مردم در 8 سال جنگ تحميلي و خون هاي ريخته شده شهيدان است.

567