بجنورد-ايرنا- شهردار بجنورد گفت: كشتار دام در روز عيد سعيد قربان براي شهروندان در كشتارگاه صنعتي اين شهر به صورت رايگان انجام مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرداري در روز شنبه، 'روح الله براتيان' اظهار كرد: اين اقدام به منظور تشويق شهروندان به استفاده از امكانات بهداشتي ذبح دام و جلوگيري از كشتار دام در محلات شهر صورت مي گيرد.

وي افزود: شهرداري بجنورد براي روز عيد سعيد قربان تمهيداتي انديشيده تا انضباط كافي در امر كشتار و ذبح دام اعمال شود.

اين مسوول اظهار كرد: براي فروش دام زنده در اين شهر چهار محله جانمايي شده كه اين امر نيز با نصب پرده در محل به اطلاع عموم رسيده است.

وي گفت: ضلع جنوب پايانه مسافربري، محل كشتارگاه قديم و كشتارگاه صنعتي و ضلع غربي پارك سوار بلوار خليج فارس مكان هاي براي فروش و عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است.

شهردار افزود: نيروهاي شهرداري بر جلوگيري از فروش دام زنده در خارج از محل هاي مشخص شده در سطح شهر از شب قبل روز عيد قربان تا ظهر روز عيد نظارت و بازديد دارند.

براتيان گفت: فروش پوست دام نيز به جزء جايگاه هاي مشخص شده در سطح شهر ممنوع است.

وي افزود: فروش پوست دام هاي ذبح شده تنها در ميدان كارگر و چهارراه خوشي مجاز است اما از دپوي پوست ها در سطح پياده رو و خيابان جلوگيري مي شود.

شهردار گفت: براي جلوگيري از مشكلات بهداشتي نيز ضايعات زباله هاي توليدي در روز عيد قربان در دو نوبت صبح و عصر برداشت خواهد شد.

شهر بجنورد با جمعيت 207 هزار نفر داراي دو منطقه و شهرداري مهر است.ك/1

7184/330