شهركرد-ایرنا-استاندار چهارمحال و بختیاری تاكید كرد:پل كارون 4 به عنوان برزگترین پل زیرقوسی و معلق خاورمیانه در این استان قطب گردشگری ایران می شود.

'قاسم سلیمانی دشتكی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا پس از دیدار از مرحله ساخت جاده دسترسی این پل در شهرستان اردل افزود:هم اكنون چند شركت معتبر گردشگری برای سرمایه گذاری در بخش توریسم دریاچه سد كارون چهار اعلام آمادگی كرده اند.

وی تصریح كرد: متقاضیان گردشگری در این دریاچه ،اكنون مراحل قانونی را طی می كنند و پس از دریافت مجوز قرار است روند سرمایه گذاری در این زمینه تسریع می شود.

سلیمانی یادآور شد:این سرمایه گذاران قرار است بزرگترین شهرك گردشگری معلق ایران را بر روی دریاچه سد كارون 4 ایجاد كنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:جاده دسترسی از سوی سمت شهرستان اردل و شهرستان لردگان پیشرفت خوبی داشته است.

سلیمانی یادآور شد:پروژه سد كارون 4 از سال 80 به صورت گسترده آغاز شد و پیش از آبگیری این سد ،جاده اصلی شهركرد به خوزستان از محور اردل عبور می كرد.

وی تصریح كرد:جاده لردگان به خوزستان پس از آبگیری سد كارون چهار مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد جاده قدیمی شهرستان اردل به خوزستان نیز بازگشایی شود تا این شهرستان از بن بست خارج شود.

به گفته وی،به همین منظور ،جاده جایگزین در محور شهرستان اردل به خوزستان در نظر گرفته شد و بزرگترین پل معلق ایران نیز در روی دریاچه سد كارون چهار احدا شده است.

سلیمانی یادآور شد:مهندسان ایرانی برای ایجاد جاده جایگزین و پل معلق تلاش بسیاری كردند كه در مهندسی پل سازی بی نظیر است و افتخاری برای ایران محسوب می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح كرد:در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به استان مقرر شد این محور هر چه زودتر بازگشایی شود و رییس جمهوری دستور دارد كه به این پروژه اعتبارات لازم در سال 93 تخصیص یابد.

وی گفت:در این زمینه 500میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت كه بخشی از این اعتبار در حال جذب برای تسریع بخشی در بهره برداری از این جاده می باشد.

سلیمانی یادآور شد:در این محور 9 تونل در دل كوههای سر به فلك كشیده در دست احداث است كه هفت تونل تاكنون حفر شده است.

وی گفت:تاكنون در این پروژه برای محور جایگزین ، چهار كیلومتر تونل احداث شده و برای اتمام آن 25درصد دیگر باقی مانده و از نظر استحكام بخشی جاده نیز تا زمان بهره برداری حدود 35درصد باقی مانده است.

به گزارش ایرنا،تمامی مراحل طراحی و ساخت این پل از سوی متخصصان داخلی و دانش ایرانی انجام شده است و در این خصوص می توان آن را یك سازه ماندگار مبتنی بر مهندسی ارزش در صنعت پل سازی كشور دانست.

این پل سه هزار و 875 تنی كه بر روی دریاچه كارون 4 و به عنوان مسیر جایگزین شهركرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده، به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیر قوسی كشور را از آن خود كرده است.

7359