تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

تهران – ایرنا - كاراته ایران با وجود پتانسیل بالا و داشتن ورزشكار و مربی مجرب، سالهاست كه در حاشیه روزگار می گذراند.

به گزارش ایرنا، كاراته كه قدیمی ترین رشته رزمی در ایران محسوب می شود و به قولی پس از فوتبال بیشترین ورزشكار را دارد، سالهاست كه اسیر حاشیه های خودساخته شده ونمی تواند خود را در مسیر موفقیت قرار دهد.

این فدراسیون درسالهای اخیر روسای متعددی را به خود دیده است كه از جمله می توان به سیروس عالمی(سرپرست)، بهزاد كتیرایی، علیرضا آهی(سرپرست)،عباس احمدپناهی، محمدصادق فرجی و علیرضا سمندر (دو دوره) اشاره كرد.

طبق این آمار، فدراسیون كاراته ركورددارمحسوب می شود.حضوراین تعدادرییس فدراسیون دردوره زمانی حدود 10سال نمی تواند امتیاز مثبتی باشد، چرا كه هر مدیری شیوه و روش مدیریتی خاص خود را دارد و برای پیاده كردن برنامه های خود نیاز به زمان دارد.

نكته قابل تعمق این است كه تعدادی از اهالی كاراته هرفردی را كه با هر توان و شرایط رییس فدراسیون شود و یا هر مربی كه هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، چنانچه خود در كادر فنی و یا مدیریتی نباشند، مورد انتقاد قرار می دهند و با جو سازی شرایط را برای كار سخت می كنند.

البته در جامعه بزرگ و قهرمان پرور كاراته برخی ها نیز دلسوز بوده و همواره در فكر موفقیت این رشته هستند و حتی اگر در فدراسیون و تیم ملی نیز نباشند، فكر خود را معطوف موفقیت این رشته می كنند، اما به نظر می رسد تعدادی تنها به سبب نرسیدن به منافع فردی دست به انتقاد می زنند.

بدون تردید همدل نبودن جامعه كاراته مهمترین عاملی است كه این رشته را در سالهای اخیر به سوی حاشیه سوق داده تا این فدراسیون به طور متوسط هر دو سال یكبار با تغییرات مدیریتی مواجه شود.

این حاشیه سازی ها كار را به جایی رسانده كه در آستانه مسابقات جهانی آلمان كه همه انتظار موفقیت تیم ملی را دارند، تغییرات غیرمنتظره ای بار دیگر در كادر فنی تیم ملی ایجاد و مدیرتیم های ملی كناره گذاشته شده است.

این كناره گیری دراین شرایط حتما به تیم آسیب خواهد رسید و به نظر می رسد بهتر بود رییس فدراسیون كاراته كه خودش موقتا مدیرتیم های ملی شده پس از مسابقات جهانی آلمان دست به تغییرات می زد تا همچون بازیهای آسیایی اینچئون تیم ملی را با شوك منفی و حاشیه جدید روبرو نسازد.

پیش ازاین اعلام نام سرمربی تیم ملی در طول بازیهای آسیایی تیم ملی كاراته را با مشكلاتی در اینچئون روبرو كرد كه ثمره اعلام این خبر در زمان نامناسب از سوی نفراول فدراسیون، به خوبی در روز پایانی مسابقات كاراته برعملكرد كاراته كاران دیده شد و حال جای بسی نگرانی است كه تغییرات در مدیریت تیم های ملی در استانه جهانی آلمان تیم ایران را از هدفش دور سازد.

ورزشی(5)**3783**1590