تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

یزد - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: تاكنون 120 هیات مذهبی اعم از سینه زن و زنجیر زن در شهر و روستاها با تكمیل و ارائه مدارك خود طبق مقررات دارای كد و شناسنامه فعالیت شدند .

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ' حمید رضا عسكری ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان افزود: هیات های مذهبی دارای شناسنامه در طول سال مورد حمایت قرار می گیرند .

وی همچنین از فعالیت حدود 30 هیات مذهبی و تشكل دینی در این شهرستان خبر داد كه هنوز موفق به دریافت كد و شناسنامه فعالیت نشده اند .

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز اظهار داشت: طبق مقررات لازم است تا تمامی هیات ها و تشكل های مذهبی برای فعالیت خود نسبت به مراجعه به این اداره و تكمیل مدارك خود اقدام كنند .

عسكری همچنین از فعالیت كانون مداحان در این شهرستان با عضویت 30 نفر و حضور 40 روحانی بومی و 12 روحانی و مبلغ دینی در قالب طرح های هجرت خبر داد .

وی گفت: در مهریز 55 حسینیه و همچنین 305 باب مسجد در شهر و روستاهای بخش مركزی مهریز در طول سال و بخصوص ماه محرم دارای فعالیت هستند .

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز اظهار داشت: وجود دو مدرسه صدرای دخترانه و پسرانه در مقطع متوسطه با حضور 250 دانش آموز نخبه از برنامه های مهم این اداره است .

عسكری گفت: اعزام روحانی به مناطق مختلف مهریز در طول سال ، برگزاری جلسات متعدد معنوی و آموزشی در قالب گفتمان های دینی و همكاری با سایر دستگاه های اجرایی انجام می گیرد .

این مسوول تصریح كرد: برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای مبلغان دینی و روحانیان در مختلف و به روز كردن آنها در اولویت است .

عسكری در خصوص برنامه های این اداره در آستانه ماه محرم به برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی با حضور هیات امنای مساجد ، اعضای تشكل های دینی و هیات های مذهبی و همچنین متولیان برگزاری مراسم ها اشاره كرد .

وی گفت: تهدید نرم دشمن جدی است و لذا روحانیان باید با آگاهی كامل از خطرات فرهنگی بنحو شایسته و كامل نسبت به جذب جوانان و انجام فعالیت های لازم اقدام كنند.ك2

7541/ 650