سنندج- ايرنا - مرحله استاني نهمين دوره جشنواره بزرگ قرآني مدهامتان روز دوشنبه با حضور برگزيدگان مرحله شهرستاني اين دوره از مسابقات در مسجد جامع سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسوول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان در حاشيه برگزاري اين مسابقات گفت: در مرحله شهرستاني اين مسابقات كه در شهرستان هاي بيجار، سنندج، قروه و سقز برگزار شد 97 نفر به مرحله استاني راه پيدا كردند.

كامل گلباغي گفت: مرحله استاني اين مسابقات در سه مرحله برگزار مي شود كه مرحله اول آن امروز در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتيل، اذان و صحت قرائت حمد و سوره و اذكار نماز و با حضور 67 نفر از راه يافتگان برگزار خواهد شد.

وي اظهار كرد: رشته تفسير اين دوره از مسابقات كه ويژه امامان جماعت است 23 آبان و آزمون رشته مفاهيم و نهج البلاغه نيز 30 آبان ماه جاري به صورت سراسري برگزار مي شود.

مسوول دبيرخانه امور مساجد كردستان شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي جوانان علاقمند به قرآن، كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني كانون‌هاي مساجد و ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه‌اي در امور قرآني را از جمله اهداف اين جشنواره قرآني عنوان كرد.

وي افزود: آشنايي بيشتر مردم و مسوولان با استعدادها و ظرفيت‌هاي قرآني موجود در كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و كشف و شناسايي استعدادهاي موجود در امر تفسير قرآن در ميان ائمه جماعات مساجد از ديگر اهداف برگزاري جشنواره است.

به گفته وي برگزيدگان مرحله استاني اين دوره از مسابقات به مرحله كشوري كه دي ماه سال جاري در خوزستان برگزار مي شود، راه مي يابند.ك/2

7348/533