تهران - ایرنا - قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از كشف بیش از هفت تن مواد مخدر طی دو هفته گذشته و دستگیری 68 قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «علیرضا جزینی» گفت: كل كشفیات موادمخدر طی این مدت، هفت هزار و 493 كیلوگرم انواع موادمخدر بوده كه ماده مخدر تریاك با شش هزار و 190 كیلوگرم و هروئین با 149 كیلوگرم بیشترین مقدار كشفیات را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین از این كشفیات یكهزار و 55 كیلوگرم مواد مكشوفه حشیش، 24 كیلوگرم آن شیشه، 74 كیلوگرم آن مواد پیش‌ ساز بوده است.

به گفته وی، طی این مدت، 68 قاچاقچی دستگیر شدند كه هفت نفر از آنان زن بوده‌ اند.

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: استان كرمان با كشف دو هزار و 854 كیلوگرم تریاك، بیشترین مقدار كشفیات تریاك را طی این مدت داشته و رتبه‌ های بعدی به استان فارس با كشف 940 و كرمانشاه با 800 كیلوگرم تریاك تعلق دارد.

جزینی با اشاره به نحوه كشفیات مواد مخدر گفت: مواد مخدر مكشوفه با استفاده از كنترل محورهای ‌مواصلاتی، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن و بازرسی منازل به انجام رسیده و حاصل 30 مورد اقدام عملیاتی و هفت مورد اقدام اطلاعاتی بوده است.

وی از برگزاری دوره آموزش «مدیریت مورد» برای مددكاران اجتماعی خبر داد و گفت: «مدیریت مورد» به مراقبت ‌های لازم پس از خروج معتادین بهبودیافته از مراكز ماده 16 اطلاق می ‌شود كه برای مددكاران اجتماعی برگزار خواهد ‌شد.

جزینی افزود: در راستای آموزش های پیشگیری اولیه از اعتیاد، مهارت‌ های زندگی و سبك زندگی سالم، كارگاه هایی با این موضوعات برای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ‌استان ‌های‌ خراسان ‌رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی، كرمان، سیستان وبلوچستان و كرمانشاه برگزار شد كه تا پایان سال در استان‌های دیگری نیز برپا می‌شود.

اجتمام ** 7268 ** 1071