ایلام - ایرنا- سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: با توجه به نتایج مسابقات ژوهانسبورگ كه شهریور ماه برگزار شد، 90 درصد از اعضای تیم اعزامی به مسابقات مجارستان ازسوی كمیته فنی مشخص شده اند.

به گزارش ایرنا، 'برانوش نیك بین' روز شنبه در جمع خبرنگاران در ایلام اظهار كرد: اكنون تیم ملی شطرنج در مسابقه های آسیایی رده سنی 12 تا 16 سال كه در دهلی نو در حال برگزاری است، حضور دارد.

وی افزود: ورزشكاران كشورمان در این دور از مسابقه ها تاكنون توانسته اند یك طلا، دو نقره و یك برنز كسب كنند.

سرپرست فدراسیون شطرنج ادامه داد: پس از پایان رقابت های دهلی نو، المپیاد تیمی زیر 16 سال را كه در كشور مجارستان برگزار می شود، در پیش رو داریم كه این مسابقه ها برای فدراسیون بسیار مهم است زیرا ایران در این رده سنی ورزشكاران بسیار خوبی دارد.

نیك بین یادآور شد: با توجه به نتایج مسابقات ژوهانسبورگ كه شهریور ماه برگزار شد می توان گفت كه 90 درصد از تیم اعزامی به رقابت های مجارستان ازسوی كمیته فنی مشخص شده و پس از پایان مسابقات دهلی نو از بین دو نامزد در نظر گرفته شده یك نفر توسط مربیان انتخاب خواهد شد.

وی تاكید كرد: نمی توان در رشته شطرنج بانوان را با آقایان مقایسه كرد اما می توان گفت كه آقایان نسبت به خانم ها در این رشته رشد بیشتری داشته اند.

سرپرست فدراسیون شطرنج بیان كرد: در بخش بانوان سه استاد بزرگ فعال هستند، بویژه

خانم 'سارا سادات خادم الشریعه' كه در مسابقه های جهانی زیر 20 سال توانست نخستین نشان نقره جهانی را بدست آورد.

نیك بین گفت: 'پوریا درینی' نیز در رده سنی زیر 18 سال پارسال قهرمانی جهان را كسب كرد.

وی به شطرنج استان ایلام نیز اشاره كرد و گفت: شطرنج بازان ایلامی در سال های اخیر در بخش های آقایان و بانوان فعالیت مستمری نداشته و نتوانسته اند موفقیت چندانی در عرصه ملی بدست آورند كه امیدواریم با تلاش مسوولان استان و با برگزاری دوره های آموزشی شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این استان در كشور باشیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج بیان كرد: بدون شك برگزاری مسابقات متعدد می تواند انگیزه لازم ورزشكاران را برای كسب آمادگی بیشتر كرده كه در این زمینه می طلبد از مربیان خوب و تراز اول استفاده شود.

نیك بین افزود: برای رسیدن به هدف مشخص باید همه با هم هماهنگی و همكاری لازم داشته باشند تا بتوان به نتیجه قابل قبول دست یافت. ك/2

702/540/ 684