تهران - ايرنا - رييس كميته ملي المپيك گفت: اگر رسانه ها تمام توجه خود را به فوتبال معطوف كنند، به ساير رشته ها لطمه وارد خواهد شد.

به گزارش ايرنا، كيومرث هاشمي ظهر امروز (يكشنبه) با حضور در غرفه ايرنا در بيستمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها افزود: فوتبال يكي از رشته هاي پر طرفدار است كه شرايط خاص خود را دارد. به طور طبيعي ذات اين رشته سبب شده است تا رسانه ها گرايش بيشتري نسبت به اخبار آن نشان دهند.

وي ادامه داد: اما اگر رسانه ها تمام توجه خود را معطوف به اين بخش پرطرفدار ورزشي كنند، به ديگر رشته ها كه از توانايي و ظرفيت خوبي هم برخوردارند لطمه وارد خواهد شد.

رييس كميته ملي المپيك همچنين با اشاره به عملكرد خوب رسانه ها در هفدهمين دوره بازيهاي آسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي اظهار داشت: بدون ترديد، رسانه ها توانسته اند رشته هاي مختلف در اين رقابت ها را به گونه اي مورد پوشش خبري دهند كه به طور ناخودآگاه گرايش مردم به سمت آنها بيشتر شود.

وي همچنين درباره نامگذاري شعار بيستمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها به نام «آزادي مسوولانه» افزود: انتخاب اين شعار به جا و بسيار خوب است زيرا معتقديم رسانه در اثر بخشي افكار عمومي جامعه، نقش مهمي را ايفا مي كند.

هاشمي بيان داشت: كميته ملي المپيك هم به نوبه خود در حوزه ورزشي به دنبال آن است تا از نقش رسانه در تقويت و توسعه ورزش كشور استفاده كند.

وي علاوه بر اين در مورد ارزيابي عملكرد جامعه ورزش ايران در سال جاري گفت: خوشبختانه در عرصه ورزش در مسابقات مختلف در سطح جهاني و آسيايي سال خوبي را طي كرده ايم و اميدواريم با حمايت و توجه ويژه اي كه دولت نسبت به ورزش دارد، بيش از گذشته شاهد موفقيت هاي روز افزون در اين عرصه باشيم.

رييس كميته ملي المپيك تصريح كرد: ورزش بيشتر با قشر جوان و نسل جديد سر و كار دارد و از اين منظر، از موارد خاص دولت بوده و هست. خوشبختانه تا به امروز هم حمايت هاي لازم را در اين زمينه به همراه داشته است و ضرورت دارد تا از توان دولت در اين زمينه استفاده كنيم.

وي اضافه كرد: توسعه ورزش بايد به صورت همزمان در بخش پايه، همگاني، حرفه اي و قهرماني صورت گيرد و بايد از تمامي ظرفيت ها در راستاي ارتقا كمي و كيفي ورزش كشور استفاده كنيم.

هاشمي در ادامه به حضور موفق زنان در بازي هاي آسيايي 2014 اينچئون اشاره كرد و اظهار داشت: زنان ايراني بار ديگر نشان دادند كه مي توانند در عرصه هاي آسيايي و جهاني به خوبي بدرخشند كه البته بخشي از ديده شدن زنان ايراني در اين رقابت ها را مرهون رسانه ها هستيم.

رييس كميته ملي المپيك درباره مهمترين برنامه كميته ملي المپيك گفت: مهمترين برنامه ما كسب سهميه براي المپيك 2016 ريودوژانيرو است كه اميدواريم بتوانيم سهميه هاي بيشتري را به اميد كسب نتايج بهتر در اين بازي ها به دست آوريم.

بيستمين نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع با شعار «آزادي مسوولانه» بعداز ظهر شنبه (17 آبان ماه 93) در مصلي بزرگ امام خميني(ره) گشايش يافت.

اين نمايشگاه تا 23 آبان ماه در مصلي تهران داير خواهد بود و علاقمندان و بازديدكنندگان مي توانند همه روزه از ساعت 9 تا 22 از غرفه هاي نمايشگاه بازديد كنند.

ورزشي (4)**9250**1067**9126