تهران - ايرنا - دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از علاقه مندي شركت‌هاي خارجي به ويژه هندي ها براي سرمايه گذاري در بندر چابهار خبر داد و گفت: ايجاد زيرساخت هاي مناسب سهم بسزايي در رونق اقتصادي مرزهاي شرقي با كشورهاي مجاور و نيز استقبال سرمايه گذاران خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، اكبر تركان با بيان اينكه موقعيت استراتژيك منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار موجب توسعه سرمايه گذاري داخلي و خارجي در اين منطقه شده است، افزود: چابهار اقتصادي ترين مسير دسترسي آسياي ميانه و افغانستان به آب هاي آزاد است كه بهره گيري مناسب از آن، موجب پيشرفت محور شرق كشور خواهد شد.

مشاور رييس جمهوري با بيان اينكه اسكله هاي تخليه و بارگيري و فرودگاه كنارك و پايانه بندر چابهار به مركزي مهمي براي ترانزيت كالا به كشورهاي مجاور و حوزه خليج فارس و نيز شبه قاره هند تبديل شده است، تصريح كرد: عمليات اجرايي دو پست از اسكله چابهار رو به اتمام است و چند اسكله‌ جديد نيز به اين بندر افزوده خواهد شد.

تركان با بيان آنكه بزودي پروژه‌هاي عمراني در چابهار با استفاده از سرمايه‌هاي خارجي اجرايي مي شود، گفت: چابهار در مسير بزرگترين كريدورهاي دريايي ترانزيت كالا قرار گرفته و مركز مهم بازرگاني محسوب مي شود.

براساس گزارش دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي؛ بندر چابهار به دليل موقعيت راهبردي كه نزديك‌ترين راه دسترسي كشورهاي آسياي ميانه به آب هاي آزاد است، از اهميت فراواني برخوردار است و ساخت اسكله و افزايش گنجايش بارگيري كشتي‌هاي اقيانوس‌ پيما و احداث راه‌آهن به سوي آسياي ميانه و احداث فرودگاه بين‌المللي؛ اين بندر را به مهمترين چهار راه كريدور شمال - جنوب و مركز بازرگاني جهاني تبديل كرده و استقبال سرمايه گذاران را به همراه داشته است.

اقتصام (2)1070**1558