تهران - ایرنا - رییس ستاد كل نیروهای مسلح با بیان اینكه آمریكایی‌ها در روزهای اخیر مذاكرات هسته‌ای در چهره نتانیاهو ظاهر شده‌اند، گفت: نقش آقای ظریف و همكاران صادقش را در این مذاكرات جهادگونه ارزیابی می‌كنم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرلشكر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» روز شنبه در نخستین جشنواره سراسری مالك اشتر بسیج در جمع خبرنگاران افزود: حرف‌هایی كه آمریكایی‌ها در مسقط گفته‌اند، حرف اسراییلی‌ها بود.

وی ادامه داد: همه مذاكرات یك ساله با آن همه زحمات، وقت گرفتن‌ها و هزینه ‌كردن‌ها، با یك اتفاق سیاسی كه در آمریكا روی داد، دچار اشكال شد و وضع كلی كشور آمریكا بهم ریخت.

سرلشكر فیروزآبادی تصریح كرد: مذاكرات در حال رسیدن به نتیجه مثبت بود كه آمریكایی‌ها به زمین خوردند و حالا اینكه آدم‌های زمین خورده كه بلند شده‌اند چگونه در روزهای آخر بتوانند بر خود مسلط شده و تصمیم درستی بگیرند، قابل تصور نیست.

رییس ستاد كل نیروهای مسلح افزود: فكر می‌‌كنم مقامات آمریكایی مدیون پول‌هایی هستند كه صهیونیست‌ها در آمریكا برای روی كار آمدنشان خرج می‌كنند و نمی‌توانند حرف جمهوری اسلامی ایران را بفهمند.

وی ادامه داد: حرف جمهوری اسلامی ایران عزت اسلام است در حالیكه آنها عزت صهیونیست‌ها بی‌دین و لائیك را می‌خواهند.

سرلشكر فیروزآبادی در پاسخ به این سووال كه آیا نسبت به مذاكرات خوشبین هستید، گفت: از روزهای اول اعلام كرده ام كه جزو افرادی بوده‌ام كه این مذاكرات را یك فرصت می‌دانست.

وی با بیان اینكه پیشرفت مذاكرات را خوب می‌دانستم، افزود: نقش آقای ظریف و همكاران صادقش را در این مذاكرات جهادگونه ارزیابی می‌كردم، اما این واژگونی آمریكایی‌ها بود كه این جمله رهبر عزیزمان را مبنی بر اینكه امیدی به اینها نیست را اثبات كرد.

اجتمام (3) ** 9317 ** د . الف ** 1071