خرم آباد - ایرنا - وزیر اطلاعات گفت: تامین امنیت در جامعه، عالمان و اندیشمندان را در مسیرهای علمی پویا كرده و فعالان اقتصادی را در به حركت درآوردن چرخه اقتصاد كشور كمك می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار كرد: وقتی شرایط به گونه ای باشد كه مردم و سرمایه گذاران احساس امنیت و آرامش می كنند، میل به تثبیت سرمایه در جامعه بیشتر می شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح كرد: یكی از مولفه های بسترساز تحقق شعار امسال، بحث امنیت است و اگر بخواهیم جامعه از اقتصاد پویا و فرهنگ اثرگذار برخوردار باشد، باید به موضوع امنیت پایدار به طور جدی توجه كنیم.

وی افزود: اگر می خواهیم امنیت پایدار در جامعه برقرار شود، باید به مردم شخصیت دهیم و زمینه رضایت مندی آنان را فراهم كنیم.

وزیر اطلاعات گفت: امنیت بسترساز ایمان و ایمان نیز بسترساز آرامش در جامعه است و در نهایت آرامش در جامعه بستر شكوفایی اقتصادی را فراهم می كند.

حجت الاسلام علوی تاكید كرد: وقتی آرامش و امنیت در جامعه باشد، سرمایه گذاران فرصت و جرات سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی را می یابند.

وی تاكید كرد: تامین امنیت جامعه، كاری بسیار ارزشمند است چرا كه زیرساخت بسیاری از كارهای دیگر را در جامعه فراهم می كند.

وزیر اطلاعات اظهار كرد: برخورداری از امنیت حق طبیعی جامعه با ایمان است و از این رو خدمتگزاران حكومت اسلامی باید این امنیت پویا و با نشاط را در تمامی نقاط كشور حاكم كنند.

حجت الاسلام علوی تاكید كرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) خالصانه با جانفشانی، خدمت بی منت را سرلوحه كار خود قرار داده اند به طوری كه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فعالیت این عزیزان را «مجاهدت های خاموش» نامیده اند.

وزیر اطلاعات تصریح كرد: وزارت اطلاعات برای همه مردم ایران است و اگر كسی كارش حاشیه ضدامنیتی نداشته باشد، با او كاری نداریم.

حجت الاسلام علوی با بیان این كه رویكرد و عملكرد وزارت اطلاعات مبتنی بر شرع، قانون و اخلاق است، اظهار داشت: عرصه ارایه امنیت به مردم، عرصه گمنامی است.

وی گفت: كار دستگاه اطلاعاتی در كشور بسیار حساس است زیرا صیانت از آبرو، جان و مال مردم كاری سخت به شمار می رود.

حجت الاسلام علوی، مردم استان لرستان را مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی توصیف كرد كه تاكنون فداكاری های زیادی برای این صیانت از این مرز و بوم داشته اند.

وی با بیان این كه استان لرستان خاستگاه علما و اندیشمندان بزرگ است، اظهار كرد: مردم لرستان، مردمی متدین و عاشق ولایت هستند.

در این نشست، مدیر كل جدید اطلاعات استان لرستان معرفی و از خدمات مدیر كل پیشین قدردانی شد.

از دیگر برنامه های سفر 'حجت الاسلام علوی' وزیر اطلاعات به استان لرستان ، زیارت مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بود.

542/ 2025