تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه فرهنگ و تفكر بسیجی نقش بسزایی در تمامی عرصه های انقلاب داشته است، گفت: بسیج از جایگاه بسیار بالایی برخوردار و تفكر بسیجی استمرار بخش بقای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علیرضا زاكانی عصر چهارشنبه در نخستین همایش بزرگ بسیجیان حوزه مقاومت بسیج كاركنان شهدای دانشگاه تهران با عنوان رهروان حسینی افزود: انقلاب اسلامی ما با هیچ انقلابی در دنیا قابل قیاس نیست زیرا كه انقلاب ما وصل به آسمان بوده و آنچه كه به آن استمرار می بخشد تفكر بسیجی و ولایت مدار بودن بسیجیان آن است.

وی به نقش بسیج در كشور اشاره كرد و افزود: آنچه كه باعث ماندگاری ما می شود، همین فرهنگ و تفكر بسیجی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی به این فرهنگ توجه می كنیم می بینیم كه ممتاز ترین قسمت آن خدا باوری آن است زیرا كه به هیچ چیز جز خداوند اتكا نمی كند.

وی با تاكید بر اینكه بسیجی ولایت مدار و با همه وجودش از ولایت تبعیت می كند،‌ افزود: بسیج عنصر خود باور و متكی بر ایمان است و هر قدمی كه بر می دارد برای رضای خدا است.

زاكانی با اشاره به اینكه خود باوری بسیجی نشات گرفته از خدا باوری آنان است، اظهار داشت: بسیجیان ما خواب را از چشمان بدخواهان این نظام گرفته اند زیرا كه بسیجی عزت آفرین و خدا محور است.

وی تاكید كرد: عنصر بسیجی عنصر از خود گذشتن است و این ما هستیم كه باید در این مسیرها گام برداریم. بسیجیان یك چشم به ولایت و یك چشم به مردم دارند و آنان را دوست می دارند.

فرمانده بسیج دانشگاه علوم پزشكی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدا مایه استحكام نظام اسلامی هستند و این ما هسیتم كه در حال پس دادن آزمون قرار گرفته ایم كه اگر درست حركت كنیم خداوند نیز دست ما را خواهد گرفت.

وی تاكید كرد:حركت در مسیر خدا موجب می شود انقلاب اسلامی ما مایه خیر و بركت برای تمامی بشریت شود و این امر تنها با فرهنگ و تفكر بسیجی مهیا خواهد شد.

سرپرست دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: بسیج ماندگارترین و موثرترین فرمان حضرت امام (ره) در انقلاب مبنی بر مشاركت مردم در اداره امور كشور بود.

محمود نیلی احمدآبادی با اشاره به اینكه شكل گیری بسیج معرفی الگویی جدید در دنیا برای مشاركت مردم در اداره امور كشور بود، اظهار داشت: بارزترین حركت بسیج در دوران دفاع مقدس و مقابله این نیروی مردمی با تهاجمات دشمن به كشور بود.

در بایان این همایش كه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد به جمعی از بسیجیان نمونه لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد.

فراهنگ**1933**1569**1856