دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول ، شور و اشتياق حضور در كربلاي معلي در اربعين حسيني را حماسه اي بزرگ و ماندگار در تاريخ اسلام عنوان كرد و گفت:عشق و ارادت به آقا اباعبدالله الحسين(ع) روز به روز در جهان رو به گسترش است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام'سيدمحمدعلي قاضي دزفولي' عصر شنبه در اجتماع زائران كربلاي معلي در آستان حضرت سبزقبا(ع) افزود:هر چه زمان مي گذرد، عشق و ارادت انسان هاي آزاده به امام حسين (ع) بيشتر مي شود.

وي حضور زائران ايران اسلامي در اربعين حسيني در كربلاي معلي را حماسه اي باشكوه عليه دشمنان اسلام دانست و افزود:گشايش مسير كربلا بر روي عاشقان و ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسين (ع) حاصل ايثار و از خود گذشتگي رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس مي باشد.

امام جمعه دزفول همچنين از زوار كربلا به عنوان سفيران ايران اسلامي در همايش ميليوني اربعين نام برد و تاكيد كرد:اربعين فرصتي براي نهادينه كردن فرهنگ عاشورا در جامعه است.

اجتماع زائران كربلاي معلي با حضور عزاداران حسيني در آستان حضرت سبزقبا(ع) دزفول برگزار شد.

عاشقان و دل سوختگان حسيني از پير و جوان با چشماني اشك بار در شوق سفر به كربلا ، از مسجد جامع دزفول تا آستان سبزقبا (ع) به عزاداري پرداختند.

حركت كاروان هاي زائر حرم حسيني از دزفول به سمت مرز شلمچه و چذابه از هفته گذشته آغاز شده و با نزديك شدن به اربعين حسيني افزايش يافته است.

روزانه چند كاروان از مساجد مختلف دزفول عازم كربلا مي شود.

7278/648