"پوتین" برگسترش همکاریهای هسته ای کشورش با اسلوواکی تاکید کرد ............................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/02/86 خارجی.سیاسی.روسیه.اتمی.اسلوواکی رییس جمهوری روسیه در دیدار با "روبرت فیکو" نخست وزیر "اسلوواکی" بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاریهای هسته ای با این کشور تاکید کرد.
"ولادیمیر پوتین" روز جمعه در این دیدار در اقامتگاه "نوو اگاریوا" در حومه مسکو گفت: روسیه علاوه بر تامین سوخت هسته ای مورد نیاز نیروگاه اتمی اسلوواکی، آماده است در مدرن سازی مراکز اتمی این کشور مشارکت کند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر امکان ایجاد کنسرسیومی برای احداث واحدهای سوم و چهارم نیروگاه اتمی اسلوواکی با کمک متخصصان روسی بررسی می شود.
رییس جمهوری روسیه همچنین از روابط روسیه و اسلوواکی بویژه در زمینه های سیاسی و اقتصادی و آهنک رشد آنها ابراز خرسندی کرد.
حجم مبادلات اقتصادی بین روسیه و اسلوواکی سالانه حدود سه میلیارد دلار اعلام شده است.
پوتین به نقش مهم اسلوواکی در ترانزیت نفت و گاز روسیه به اروپا اشاره کرده و افزود: شرکت های دو کشور امکان گسترش همکاریها در این زمینه را بررسی می کنند.
نخست وزیر اسلوواکی با تاکید بر لزوم گسترش همکاریهای اقتصادی میان روسیه و اسلوواکی، انرژی را مهمترین زمینه همکاری دو کشور خواند.
"روبرت فیکو" با اشاره به تامین نفت و گاز مصرفی کشورش از روسیه ابراز امیدواری کرد قرارداد جدید میان شرکت گازپروم روسیه و"اس.پی.پی" اسلوواکی در سال 2009 امضا شود.
نخست وزیر اسلوواکی امروز همچنین در ادامه سفر خود به مسکو با نخست وزیر روسیه دیدار کرد.
اروپام 355/2242 شماره 127 ساعت 24:17 تمام انتهای پیام I14.17-24-23