ملایر-ایرنا-معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای به تصویر كشیدن نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی است كه در این راستا باید از توان و ظرفیت خود بانوان استفاده كرد.

به گزارش ایرنا 'محمدقاسم عبدلی' روز سه شنبه در كارگروه زنان و خانواده شهرستان ملایر افزود: بانوان حدود نیمی از جمعیت این شهرستان را تشكیل داده اند كه امروز استفاده از این توان و ظرفیت برای بیان و انتقال دستاوردها و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی بسیار پراهمیت است.

وی با بیان اینكه نقش آفرینی بانوان در انقلاب و عفاف و پاكدامنی آنان ریشه در قیام عاشورا دارد، اظهار داشت: تمامی اندوخته های ما برگرفته از قیام عاشورا است و زنان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت زینب(س) و زنان كربلا توانستند در دوران سخت انقلاب و حتی دفاع مقدس نقش آفرینی كردند.

وی بر لزوم شناخت صحیح مسیر زندگی و حفظ انقلاب و ارزش های دینی تاكید كرد و افزود: اگر امروز دچار لغزش ها و خسارت هایی در زندگی هایمان شده ایم، به دلیل عدم شناخت صحیح دین و دوری از دین و باورهای اسلامی است.

عبدلی خواستار برگزاری نشست ها و كارگاه های آموزشی برای جامعه بانوان و آگاهی آنان از حقوق خود شد و بیان داشت: در حال حاضر، دشمنان با ترویج بی دینی، فرهنگ های غربی و تهاجم فرهنگی، جوانان و خانواده ها را نشانه گرفته اند و این هشداری مهم برای استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان است.

وی ادامه داد: اعضای كارگروه بانوان شهرستان و كاركنان زن ادارات باید در حوزه كاری خود برای اقشار مختلف بانوان جلسات، نشست ها و كارگاه های متفاوتی را در سطح ادارات و نهادها با استفاده از توان بانوان در ایام دهه فجر برگزار كنند.

معاون فرماندار ملایر با تاكید بر اینكه داشته ها و گنجینه های انقلاب باید ماندگار بماند، افزود: نیاز است در این جلسات و نشست ها با استفاده از همسران مبارزان انقلابی، همسران شهید و زنانی كه خود در پیروزی انقلاب نقش داشته اند، با بیان خاطره و واقعیت های دوران انقلاب، این حقایق را به نسل آینده منتقل كنند.

عبدلی اظهار كرد: باید اطلاعات و وقایع دوران انقلاب ثبت و ضبط شود و نسل آینده نباید از نسل انقلاب بی خبر بماند كه بخشی از این وظیفه خطیر امروز بر عهده بانوان است.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش كارآفرینی بانوان، فضا سازی در دهه فجر با محور پررنگ كردن نقش بانوان، برپایی جشن و سرور با حضور گسترده بانوان و با رعایت حدود و الگوهای اسلامی و شناسایی همسران مبارزان انقلاب در ملایر و بیان خاطره گویی در ایام دهه فجر شد.

وی خطاب به اعضای كارگروه بانوان این شهرستان تاكید كرد: محور همه تبلیغات در ایام دهه فجر باید برگرفته از بیانات امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا و در راستای دوران انقلاب و دهه فجر باشد.

مسوول امور بانوان و مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان نیز گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده، دانشگاه ها، بسیج خواهران، هلال احمر و تمامی ارگان ها و نهادهای اجرایی این شهرستان آمادگی لازم برای برگزاری نشست ها و جلسات مختلفی در دهه فجر برای اقشار مختلف بانوان را دارند.

'زهرا فراهانی' خواستار همكاری های لازم برای برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای زنان كارآفرین این شهرستان در ایام دهه فجر شد و بیان داشت: تاكنون 40 نفر از بانوان كارآفرین در این شهرستان شناسایی شده اند كه نیاز است قشر بانوان در ایام دهه فجر با این دستاوردها آشنا شوند.

وی همچنین بازدید اعضای كارگروه بانوان ملایر از واحدها و كارخانجات تولیدی و صنعتی این شهرستان را نیز یكی دیگر از اولویت های این قشر عنوان كرد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كیلومتری شهر همدان واقع شده است.

7528/576