خوانسار- اصفهان - ایرنا- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: 8/1 درصد آب مصرفی كشور در بخش صنعت مصرف می شود و با دو درصد صرفه جویی آب در بخش كشاورزی مشكلات آب صنایع حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید محمد علی سید ابریشمی شامگاه چهارشنبه هنگام بازدید از شهرك های صنعتی شهرستان خوانسار و گلپایگان و در جمع فعالان اقتصادی و صنعتگران این دو شهرستان اظهار كرد: 81 هزار واحد صنعتی در كشور وجود دارد كه از این تعداد 32هزار واحد در شهرك های صنعتی مستقر است.

وی با اشاره به تصویب لایحه تنظیم مقررات مالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه وزارت نیرو مكلف به تامین انرژی مورد نیاز شهرك های صنعتی شده است.

وی افزود: سعی عمده وزارت صنایع حل مشكلات شهرك های صنعتی در زمینه آب، برق، فاضلاب و دسترسی به جاده است.

سید ابرایشمی در ادامه با تاكید بر تامین فضای سبز شهرك های صنعتی تصریح كرد: یكی از وظایف وزارت صنایع تامین 10 درصد از فضای سبز شهرك های صنعتی است كه با وجود مشكل كم آبی در شهرك ها این موضوع هنوز به طور كامل تحقق نیافته است، اما تلاش در وزارت صنایع بر این است كه با احداث سیستم تصفیه آب ظرف مدت دو سال آینده بر این مشكل نیز فائق آییم.

وی اظهار داشت: در یك سال اخیر فضای سبز شهرك های صنعتی 5/1 برابر افزایش یافته، همچنین در زمینه تامین ماشین های آتش نشانی نیز افزایش دو برابری داشته ایم.

پ/7142 / 607