تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی 'معاریو' با انتشار گزارشی به شكست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مقابل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از زمان عقب نشینی نظامیان این رژیم از نوار غزه در سال 2005 تاكنون اعتراف كرد.

پایگاه خبری فلسطینی 'سما' به نقل از معاریو نوشت: در گزارشی كه توسط 'عمیر رابابورد' تحلیلگر نظامی صهیونیستی تهیه شده، آمده است: شكست اطلاعاتی اسراییل در قبال حماس به اختلافات و رقابت های فراوان میان دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی مختلف مانند، شاباك، دستگاه اطلاعات نظامی و حتی موساد بر می گردد و نشانه ها و آثار آن از زمان اسیر شدن 'گیلعاد شالیت' در تیرماه 2006 پدیدار شد.

براساس این گزارش پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از نوارغزه و به وجود آمدن وضعیت جدید در این منطقه، میان موساد و سایر دستگاه های اطلاعاتی درباره اینكه نوار غزه منطقه ای اشغال شده نیست، اختلاف به وجود آمد، و این مساله مطرح شد كه اختیار فعالیت در غزه به موساد واگذار شود. اما پس از آن مقرر شد كه این اقدام با توجه به رابطه تنگاتنگ تحولات و حوادث میان غزه و كرانه باختری كه مسوولیت امنیتی آن به عهده شاباك است، انجام نشود و از آن به بعد ارتش اسراییل از طریق دستگاه های اطلاعاتی اقدام به جمع آوری اطلاعات امنیتی لازم كرد.

معاریو در ادامه می نویسد: دستگاه اطلاعاتی اسراییل شكست بزرگی در تحقق هرگونه پیشرفت در پرونده مربوط به 'شالیت' نظامی صهیونیستی اسیر شده و پس از آن سیطره حماس بر نوار غزه و همچنین مساله تونل ها در سال های اخیر متحمل شده است.

بنا براین گزارش، همه این مسائل ناتوانی و عجز اطلاعاتی و اختلافات داخلی میان دستگاه های امنیتی به ویژه شاباك را بیشتر كرد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: درگیری ها و خصومت های شخصی میان روسای دستگاه های امنیتی باعث افزایش تنش ها و شكست اطلاعاتی اسراییل می شود.

رسانام**9329**1370*