تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

تهران- ايرنا- فرياد بحريني هاي خواستار مطالبات دموكراسي، نه با سركوب و بازداشت، نه با محاكمه زنان بحريني متهم به شركت در همه پرسي و نه با تحويل مخالفان سياسي به نظاميان رژيم و نه حتي با محاصره و تهديد فروكش نخواهد كرد.

مردم بحرين روزهاست كه در اعتراض به استبداد رژيم سلطنتي آل خليفه و پافشاري بر اجراي دموكراسي در مناطق مختلف كشورشان فرياد اعتراض سر مي دهند.

خيابان هاي منامه، شهرك هايي چون المالكيه ، البلاد ، الديه و ستره و يا جد حفص، سار، سند، صدد و صالحيه به بهانه هاي مختلف همچنان شاهد راهپيمايي هزاران معترض خواهان پيشبرد اصلاحات در بحرين هستند.

مدتهاست كه رژيم آل خليفه به ياري متحدانش سرگرم ايجاد رعب و وحشت و يا سركوب بحريني هاي معترض است و بحريني هاي معترض با اراده اي افزون تر از ديروز بر مطالبات به حق خود اصرار مي ورزند.

اخبار منتشره در رسانه هاي بين المللي از يورش مزدوران آل خليفه با پشتيباني نيروهاي كماندو به دهها باب منزل در سراسر بحرين از جمله دمستان، مدينه حمد، كرانه، بني جمره، سهله شمالي و الدراز خبر مي دهند.

بازداشت 'عبدالله الغسره'ها و 'محمد حسين آدم' ها و تحويل 'هارون' ها به نظاميان همچنان ادامه دارد.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوريه، بزرگترين حزب مخالف رژيم آل خليفه در بحرين پيشتر با صدور بيانيه اي محاصره العواميه به دست نيروهاي امنيتي سعودي در ابتداي هفته جاري را محكوم كرد.

از سوي ديگر اخبار رسيده از بازداشت همسر 'شيخ علي الجد حفصي' و دخترش به همراه دو پسرش و همچنين همسر 'حسن آدم' از فعالان زنداني در جريان تظاهرات روز شهدا به دست نيروهاي امنيتي آل خليفه حكايت دارد، اما بحرين همچنان صحنه اعتراض هاست.

بحريني ها به مناسبت گراميداشت روز شهدا و سالروز قيام ملت در دهه نود تظاهرات گسترده و با شكوهي در مناطق مختلف اين كشور برگزار كردند.

به رغم استقرار نيروهاي رژيم آل خليفه در ورودي هاي پايتخت و اطراف محل شروع راهپيمايي، كه يك حلقه امنيتي براي سركوب تظاهركنندگان به وجود آورده بودند، بحريني ها با تصاوير 'عبدالامير الجمري' رهبر قيام دهه نود 'هاني الوسطي' و 'هاني خميس' دو شهيد اين قيام در روز 17 دسامبر 1997ميلادي در دست فرياد آزادي سر دادند.

از سوي ديگر اخبار و گزارش هاي منتشره از آغاز به كار دادگاه كيفري جنايي بحرين براي رسيدگي به پرونده هاي موسوم به 'كميته همه پرسي مردمي' در اين كشور حكايت دارد.

بحريني هاي مصمم به دستيابي حق انتخاب نوع نظام سياسي كشورشان، چندي پيش با استقبال و مشاركت گسترده اي در همه پرسي پاسخ 'آري' يا 'نه' به ادامه حكومت رژيم آل خليفه در بحرين از يك سو و تحريم انتخابات فرمايشي در اين كشور از سوي ديگر بر مطالبات سياسي خود پافشاري كردند.

آمار اعلام شده از نتيجه دو دور انتخابات پارلماني بحرين كه بنا به دستور 'حمد بن عيسي آل خليفه' روز اول و هشتم آذر (22/29 نوامبر) به فاصله يك هفته در اين كشور برگزار شد، به دليل تحريم آن از سوي اقشار مختلف مردم به روايت برخي از رسانه هاي خارجي حاكي از رسوايي آل خليفه بود.

اكنون مسوولان بحريني به رغم حضور پررنگ و استقبال بحريني ها از همه پرسي، ادعا مي كنند كه اين همه پرسي به رهبري يكي از متهمان ائتلاف 14 فوريه بزرگترين حزب مخالف رژيم آل خليفه برگزار شده و زناني كه در اين همه پرسي شركت كرده اند بايد محاكمه شوند.

اخبار ديگري حاكي از انتقال علي هارون مخالف سياسي رژيم آل خليفه از تايلند به بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان 'السلمانيه' است.

هارون 20 ساله به اتهام مخالفت با رژيم آل خليفه و شركت در تظاهرات مسالمت آميز به صورت غيابي محاكمه و به حبس ابد محكوم شد، دادگاه ديگري در بحرين اين فعال سياسي را براساس اتهام ديگري به 11 سال زندان محكوم كرد و دادستاني كل 14 پرونده اتهامي ديگر عليه وي را به اجرا گذاشت.

مقامهاي تايلندي بدون توجه به تقاضاي سازمان هاي بين المللي در خصوص نگراني ها از سرنوشت اين فعال سياسي و در پاسخ به خواست رژيم بحرين، هارون را كه چند روز قبل هنگام عزيمت به عراق در فرودگاه بانكوك بازداشت شده بود، صبح جمعه تحويل نيروهاي امنيتي بحرين دادند.

براساس گزارش هاي رسيده در حالي كه نزديك به 20 سازمان مختلف بين المللي از دولت تايلند خواسته بودند كه هارون را براي جلوگيري از شكنجه او به رژيم بحرين تحويل ندهد، وي در بيهوشي كامل تحويل نظاميان بحريني شد.

با گذشت بيش از يك ماه از برگزاري انتخابات فرمايشي در بحرين و ادامه سركوب بحريني ها به وسيله نظاميان آل خليفه و سربازان عربستاني مستقر در اين كشور تحت عنوان 'سپر جزيره'، اخبار و گزارش ها از سركوب بحريني‌ها با سلاح انگليسي خبر مي دهد.

با اوج گيري موج اعتراض هاي مردم در اين كشور نيروهاي ارتش عربستان به همراه 500 مامور امنيتي امارات در قالب نيروهاي سپر جزيره، به منظور كمك به رژيم آل خليفه براي سركوب مردم، در اين كشور مستقر شده اند.

منابع خبري از انتقاد نماينده مجلس عوام انگليس از فضاي خفقان در بحرين و حمايت كشورش از سياست هاي سركوبگرانه آل خليفه گزارش داده اند.

'جرمي كوربن' نماينده مجلس عوام انگليس ضمن اشاره به وخامت وضعيت حقوق بشر در بحرين و انتقاد از حمايت هاي دولت كشورش از رژيم حاكم بحرين در سركوب معترضان بحريني هاي خواهان دمكراسي، از تلاش دولت انگليس براي ايجاد پايگاه نظامي در اين كشور خبر داد.

به گفته اين مقام سياسي، انگليس به طور سازمان يافته علاوه بر حمايت از اين حكومت ناقض حقوق بشر، در راستاي حفظ منافع خود به اين رژيم سلاح مي فروشد.

سلاح هايي كه براي سركوب بحريني هاي معترض و خواهان اجراي اصلاحات در كشورشان به كار گرفته مي شود.

اعتراض بحريني هاي خواستار آزادي و دموكراسي از 14 فوريه سال 2011 آغاز و همچنان در حال گسترش است، از آن زمان تاكنون بنا بر آمار منتشره بيش از 150 نفر از معترضان بحريني براثر سركوب و شكنجه اعمال شده از سوي نظاميان حكومتي عليه تظاهركنندگان و زندانيان سياسي به شهادت رسيده اند.

بحرين كه كمتر از 50 سال پيش به كمك ارتش انگليس اعلام استقلال كرد (23 مرداد 1350)، طي چهار سال گذشته دستخوش اعتراضات مسالمت آميز گسترده مردمي عليه رژيم آل خليفه بوده است.

گزارش از مينا غفراني آذر

خاورم**7074**1566