جاسك - ايرنا - سامانه اسكايگارد عصر شنبه و در سومين روز از رزمايش نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان «محمد رسول الله(ص)» شليك شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به منطقه رزمايش، اين سامانه، پهپادهاي «حازم» و «صاعقه» را بر فراز درياي عمان هدف قرار داد.



دو پهپاد «حازم» و «صاعقه» امروز در قالب دشمن فرضي به پرواز درآمده بودند. رزمايش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دي ماه آغاز شد.



در روز اول اين رزمايش نيروهاي ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم يگان هاي نيروي زميني با حمايت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) و نيروي هوايي ارتش از پيشروي نيروهاي دشمن فرضي در سواحل جنوب كشور جلوگيري و به آنها حمله كردند.



در سومين روز از رزمايش «محمدرسول الله(ص)» نيز قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) با شليك موشك هاي شلمچه از سامانه مرصاد سه پهپاد دشمن را منهدم كرد.



هواپيماهاي بويينگ، پي تري اف، سوخو، اف 4 و ميراژ در اين روز به پرواز در خواهند آمده و به منظور كسب برتري هوايي، وارد كردن ضربه به نقاط آسيب پذير دشمن، پشتيباني سريع از نيروهاي مستقر در دريا و خشكي، انجام تك هوايي، سوخت گيري و جمع آوري اطلاعات در موقعيت هاي از پيش تعيين شده دست به عمليات مي زنند.ناوگروه سي ودوم نيروي دريايي ارتش متشكل از ناو پشتيباني بوشهر و ناوشكن جماران نيز كه هم اكنون در آب هاي آزاد حضور دارند ، به عنوان يگان هاي حاضر در رزمايش نسبت به انجام عمليات شناسايي و ترتيب نيروي الكترونيكي اطلاعاتي دشمن اقدام مي كنند.



اين رزمايش بر اساس تهديدات واقعي و با بكارگيري تجهيزات واقعي توسط قرارگاه «ذوالفقار» طرح ريزي و هدايت مي شود.



تمرين رزمي بين نيروها، افزايش توان مقابله با تهديدات، نمايش اقتدار نيروهاي مسلح، انتقال تجربه به فرماندهان جوان و آزمايش تجهيزات و دستاوردهاي جديد از جمله اهداف اين رزمايش هستند.



اجتمام(3) ** 9303 ** م.ب ** 1071