قم - ايرنا - جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ؛ نيروي انتظامي را مظهر اقتدار، ثبات و تعادل در جامعه ذكر كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار 'حسين سلامي' روز شنبه در آيين افتتاحيه هشتمين دوره بصيرت در جمع فرماندهان ناجا درقم ، با بيان اينكه اقتدار، منزلت، امنيت، ايمني، عدالت، نظم و قانون در جامعه مرهون تلاش هاي شبانه روزي نيروي انتظامي است، تصريح كرد: ما شاهد ارائه يك تصوير شايسته از پليس در تراز نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم و همه مردم گواه تلاش و فداكاري هاي شايسته پليس و دعاگوي اين نيرو هستند .

وي با تاكيد بر اينكه رسالت و مسئوليت خطير در اين برهه حساس بر دوش نيروي انتظامي است، افزود: ما در حال ساختن پايه هاي يك تمدن بزرگ هستيم، آنچه تعيين كننده است ساختن الگو و نمونه مجسم از محتواي تمدني انقلابي است كه بخشي از آن در ساختمان شخصيت و اعتبار نيروي انتظامي تجلي پيدا مي كند.

جانشين كل سپاه پاسداران با اشاره به اينكه نظم بين الملل و عمومي واژه ملموسي براي نيروي انتظامي است، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي، نظام شاهنشاهي را فرو ريخت و نظم منطقه و جهان را با چالش مواجه كرد و رخنه در نظم كهن دولت هاي بزرگ حاصل شد.

وي گفت: در نظام بين الملل هرگاه آثاري از قدرت نو ظهور حاكم مي شود توسط دولت ها مورد توجه قرار مي گيرد چون بازيگران عرصه نظم، ايجاد چالش در نظم موجود را مخالف منافع خود مي دانند، به محض پيروزي انقلاب ابر قدرت هاي شرق و غرب كه با يكديگر در تضاد بودند در جنگ تحميلي در مقابل ايران متحد شدند اما انقلاب اسلامي پايه هاي يك قدرت جديد را شكل داد.

سلامي با بيان اينكه الگوي توزيع قدرت توسط نظامات سياسي شكل مي گيرد، ادامه داد: اين الگو داراي يك قاعده و نظام و روند معيني است و مديريت آن توسط استعمارگران بوده و نظم هيچ روندي خارج از مدار قدرت هاي سازنده آن اتفاق نمي افتد.

جانشين كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: امروز در منطقه ديگر اراده سنتي گذشته براي تغيير نظام سياسي حاكم نيست.

سلامي گفت: اغتشاش و درگيري براي دستيابي به يك نظم جديد از مشخصه بارز منطقه امروز است و بازيگران تلاش مي كنند نظم جديد را پايه ريزي كرده و الگوي توزيع قدرت را تعيين كنند.

وي با بيان اينكه جهت نهايي سياست قدرت هاي بزرگ به سمت نظام جمهوري اسلامي است، گفت: ما براي بازدارندگي با ساخت موشك، خطوط هراس دشمن را تشخيص داده و براي هدف قرار دادن منافع حياتي او توليد قدرت مي كنيم و اين بازدارندگي در ميدان، راهبردي است.

جانشين كل سپاه تصريح كرد: آمريكايي ها نتوانستند نقشه راهشان را در تامين امنيت و اعتبار رژيم صهيونيستي اعمال كنند و در چهار جنگ خفت بار بين رژيم صهيونيستي و مردم مظلوم فلسطين شكست خوردند و امروز هيچ نقطه امني براي رژِيم صهيونيستي وجود ندارد.

سلامي گفت: كشور عراق 11 سال تحت اشغال نظامي و سيطره آمريكايي ها بود اما آن ها فاقد تدبير درست در جهت تحكيم موقعيت عراق بودند و زمينه راهبريشان براي منفعت طلبي، توسط ايران خنثي شد .

وي با بيان اينكه دشمنان ما معتقدند زماني رژيم صهيونيستي قدرتمند مي شود كه همسايگان آن تضعيف شوند، خاطرنشان كرد: در سوريه ارتش مردمي در كنار ارتش سوريه شكل گرفته و مانند بسيج ايران عمل مي كنند در يمن انصارالله امروز نسخه اي مشابه حزب الله در لبنان است آن هم در منطقه اي سوق الجيشي، موازنه قدرت بين عربستان و آمريكا را جابجا مي كند.

جانشين كل سپاه افزود: اين نشان مي دهد كه ما توانسته ايم از انزواي سياسي به رغم تلاش دشمن عبور كنيم زيرا حصر اقتصادي، تهديد سياسي، تهاجم فرهنگي و فتنه داخلي در نقشه عظيم براي درگير كردن ما تدارك ديده شده بود اما ايران به بركت رهبري هاي خردمندانه و متكي بر شجاعت هاي علوي و لطافت روح نبوي و آگاهي ملت مسلمان ايران توانست از اين راهبردهاي سخت عبور كند و به لنگرگاه ثبات و امنيت منطقه تبديل شود.

وي ادامه داد: امروز حل هيچ معادله اي بدون درنظر گرفتن ملاحظات ايران ممكن نيست و جمهوري اسلامي در آستانه تبديل شدن به قدرت جهاني است و اين در نظريه پردازان جهان رخ نمايي مي كند.

وي با بيان اينكه اراده سياسي آمريكايي ها به مانند گذشته در منطقه جاري نيست، خاطرنشان كرد: آن ها در گذشته و در دنيا آرايش هاي سياسي را رقم مي زدند كه چه كشوري با چه كشوري دوست و چه كشوري با چه كشوري دشمن باشد و حوادث و جنگ ها را مديريت و توليد مي كردند اما امروز خبري از اين عرصه ها نيست .

سلامي تصريح كرد: آمريكا امروز نه تمايل دارد داعش از بين برود و نه قدرتمند تر شود و از آن به عنوان موجوديت مخرب و ويرانگر در جهان اسلام استفاده مي كند و آن ها به دنبال موازنه قدرت بين داعش و ارتش عراق هستند و استراتژيك نامعيني دارند.

جانشين كل سپاه پاسداران گفت: در تفكر عربستان داعش استعداد مناسبي براي مقابله با ايران بود و فكر مي كرد كه اگر ايران قدرت پيدا كند زوال اين كشور رقم مي خورد اما ديدند داعش داراي استراتژيك مشخصي است و مي خواهد خود را به كعبه رسانده و خلافت تشكيل دهد.

سلامي با بيان اينكه امروز انصارالله درست مثل حزب الله مي انديشد و عمل مي كند، افزود: امروز محبوب ترين شخصيت ها نزد جوامع اسلامي فرماندهان ما هستند در دل ها نفوذ كرده و شجاعتشان در پيكره اين جوامع تزريق شده است، ما در حال انتقال فرهنگ هستيم و اين واقعيت اتفاق افتاده است.

جانشين كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران از قدرت هاي بزرگ نمي ترسد چون واقعيت هاي آن ها را شناسايي كرده است.

وي با بيان اينكه دشمن در عرصه هاي مختلف تمركز خود را از دست داده است،‌ تصريح كرد: پيروزي ايران در عرصه هاي مختلف حاكي از علمي است كه خدا تنها به اولياي خود مي دهد.

وي افزود: ما در منطق، حكمت، تدبير، اراده و آرمان موفق هستيم اما رژيم صهيونيستي در بن بست امنيتي قرار دارد در جنگ هاي چهار گانه تضعيف شده است، اما همچنان تفرقه خونين را در دستور كار خود قرار مي دهد.

سلامي با اشاره به اينكه امروز يك ائتلافي در جهان اسلام براي مقابله با تكفيري ها شكل گرفته است، گفت: اينكه طايفه گرايي، قوميت گرايي، حزب گرايي و جريان گرايي بر هويت اسلامي غلبه پيدا كند، استراتژيك غربي و صهيونيستي است.

وي تصريح كرد: توان موشكي كشور ايران به حدي است كه براي انبار كردن آن با كمبود فضا مواجه هستيم و با هدف بازدارندگي مي توانيم هر هدفي را مورد اصابت قرار بدهيم و اين را دشمن خوب مي فهمد و همه تحركات دشمن عليه كشور در موضوعات سياسي، اقتصادي و فرهنگي است.

جانشين كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 ،افزود: ملت ايران در نهم دي حماسه آفريدند و فتنه اي كه مي خواست سيماي زيباي مردم سالاري مورد هدف قرار دهد و هرچه دشمن سرمايه اندوخته بود، مردم با روحيه عاشورايي مهر بطلاني بر اقدامات آن ها زدند. ك/1

7408/ 550/**1613