تهران - ایرنا - وزیر جهادكشاورزی با یاری طلبیدن از كشاورزان خبره و پیشرو بخش كشاورزی، گفت: بهره گیری از تجارب كشاورزان پیشرو و خبره می تواند در رفع مشكلات بخش كشاورزی موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی روز یكشنبه در اولین نشست مجمع ملی گندمكاران خبره كشور، قوت اصلی كشور را گندم و آن را از محصولات اساسی و استراتژیك ذكر كرد و گفت: عملكرد كشاورزان پیشرو در تولید گندم دیم و آبی نشان داده كه اگر متوسط كشت گندم در كشور به همه مزارع تعمیم داده شود، تمام كشاورزان می توانند با مدیریت بهینه و رعایت اصول خاص به آن میزان از تولید برسند تا دیگر نیاز به واردات گندم نداشته باشیم.

وی عمده مشكل بخش كشاورزی را انتقال یافته ها ذكر و اضافه كرد: معتقدیم مزارع و تجربیات كشاورزان پیشرو و خبره به عنوان الگو و پایلوت در اختیار دیگر كشاورزان قرار گیرد.

حجتی افرود: برای رفع مشكلات كشاورزی باید از علم، دانش، تكنولوژی و تجربه دیگران استفاده كنیم چرا كه تجربه، سرمایه ای فوق العاده گرانبهاست كه در اختیار شما بهره برداران بخش كشاورزی قرار دارد.

حجتی ابراز امیدواری كرد كه در افق یك تا دو سال بتوانیم پاسخگوی نیاز محصولات كشاورزی كشور باشیم كه در این راستا انتقال تجربیات می تواند نقش موثری در تحقق این امر داشته باشد.

وی به برگزاری اولین نشست مجمع ملی گندمكاران خبره كشور با حضور 330 گندمكار اشاره كرد گفت: این مجمع نفی كننده هیچ سازمان و NGO نیست و امیدواریم این سازمان بتواند مشكل گندمكاران كشور را برطرف كند.

به گزارش ایرنا، در حاشیه بیست و نهمین دوره تجلیل از كشاورزان نمونه بخش كشاورزی، اولین نشست مجمع ملی گندمكاران خبره كشور نیز با حضور 330 گندمكار و وزیر جهاد كشاورزی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم 64 كشاورز نمونه با حضور رییس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

اقتصام(3)9186/9132**1558