تهران- ایرنا- نخست‌وزیرسیرالئون اعلام كرد: محصولی موسوم به NanoSilver 10PPM را به‌صورت رسمی به‌عنوان روش درمانی برای بیماری ابولا با توجه به عملكرد مثبت آن پذیرفته است.

به گزارش ایرنا نخست وزیر سیرالئون( كشوری در غرب آفریقا) كه كشورش از مناطقی است كه آمار ابتلا به ابولا در آن بسیار بالا است، عملكرد مثبت دارویی موسوم به NanoSilver 10PPM را برای مبارزه با ابولا تایید كرده است.

الحاجی آلفا كانو، نخست‌وزیر سیرالئون اعلام كرده كه محصولی موسوم به NanoSilver 10PPM را به‌صورت رسمی به‌عنوان روش درمانی برای بیماری ابولا پذیرفته است، نتایج بالینی به‌دست آمده از این محصول رضایت‌بخش بوده.

ابولا ویروسی است كه تاكنون جان 4400 نفر را در غرب آفریقا گرفته است.،این بیماری به آمریكا و اروپا نیز سرایت نموده به طوری كه تاكنون یك نفر در آمریكا و سه نفر در اروپا را به كام مرگ كشانده است.

تاكنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشده‌است.

كانو روی داروی جدیدی موسوم به NanoSilver 10PPM به‌عنوان ایمن‌ترین روش مبارزه با ابولا متمركز شده‌است.

وی می‌گوید: هیچ بیماری وجود ندارد كه قابل درمان نباشد، در مورد ابولا نیز این موضوع صادق است، تاكنون 500 بیمار با استفاده از این داروی جدید كه برخی خریداران آفریقایی از آمریكا برای ما ارسال شده، بهبود یافته‌اند.

پس از انجام آزمون‌های اولیه، كانو به‌صورت رسمی این دارو را به‌عنوان راهبرد اصلی مبارزه با ابولا معرفی نمود، دو روزنامه اصلی این كشور، خبر تایید این دارو توسط كانو را تایید كردند.

سیرالئون یكی از كشورهایی است كه ابولا در آن شیوع وحشتناكی یافته است به طوری كه رئیس سازمان بهداشت جهانی، شیوع ابولا در این كشور را خارج از كنترل اعلام نموده است.

NanoSilver 10PPM نام محصولی است كه می‌تواند ویروس‌های ابولا و چند بیماری دیگر را مهار كند، این دارو غشاء سلول‌های سالم را به‌صورت طبیعی نگه‌ می‌دارد، حتی اگر ویروس وارد بدن شده باشد. نقره ماده‌ای غیرسمی و مؤثر است كه می‌تواند برای مبارزه با برخی بیماری‌ها استفاده شود.

در سال 2007، مدیر بنیاد نچرال سولوشن، ریم لیبو، به كشورهای آفریقایی درباره خطر شیوع ویروس‌های جدید هشدار داده بود.

او در سال 2014، در نامه‌ای سرگشاده، پیشنهاد استفاده از NanoSilver 10PPM را برای مبارزه با ابولا مطرح كرده بود، او در این نامه اعلام كرده كه هیچ داروی دیگری تاكنون به اندازه NanoSilver 10PPM روی ابولا مؤثر نبوده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه تاكنون هفت هزار و 693 تن در جهان به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار 'ابولا' جان باخته اند.

این سازمان در ادامه گزارش خود تصریح كرد: آمار مبتلایان به این ویروس نیز به 19 هزار و 695 تن رسیده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد كه بیشتر مبتلایان و قربانیان به ابولا در سه كشور آفریقایی گینه، لیبریا و سیرالئون ثبت شده اند.

این در حالی است كه سیرالئون از حیث تعداد مبتلایان به این بیماری با ثبت 9 هزار و چهار مورد در صدر این فهرست و گینه در رتبه سوم آمار ابتلا به ابولا و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارد.

علمی (2) ** 9430**1599