عباس خانعلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به همت 14 سرگروه آموزشي پايه هاي آمادگي تا ششم اين مقطع، كتاب هاي كار زبان و برقراري ارتباط، رياضي، جمله نويسي و فارسي گروه كم توان ذهني طراحي و تهيه شد.
وي اضافه كرد: كتاب هاي كار براساس خواسته و نيازهاي مطرح شده از سوي معلمان اين مقطع و با هدف كمك به آموزش دانش آموزان طراحي مي شود.
خانعلي با بيان اين كه نواقص اين كتاب ها برطرف و همزمان با دهه فجر امسال رونمايي مي شود، افزود: اين كتاب ها اول مهر سال آينده در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: برنامه هايي براي تهيه كتاب كار در ديگر پايه هاي آموزش و پرورش استثنايي استان در دست انجام است.
به گزارش ايرنا، يكهزار و 881 نفر دانش آموز در مدارس ويژه استثنايي استان گلستان تحصيل مي كنند.
همچنين 700 دانش آموز در چهار مقطع اختلالات يادگيري گرگان و گنبدكاووس و 252 نفر در مدارس عادي از خدمات آموزشي و توانبخشي تلفيقي بهره مند بوده و دو مركز شبانه روزي پسران و دختران نيز در مقطع متوسطه اين آموزش و پرورش در گرگان فعال است.
دانش آموزان استثنايي گلستان با هفت گروه معلوليت در 29 مدرسه در 14 شهرستان مشغول فراگيري علم و مهارت هستند.
دانش آموزان زير پوشش آموزش و پرورش استثنايي گلستان در گروه هاي كودكان با نيازهاي ويژه ذهني، ناشنوا، نابينا، داراي اختلالات رفتاري و هيجاني (اتيسم)، جسمي و حركتي، اختلالات يادگيري و چند معلوليتي دسته بندي مي شوند.
خانعلي همچنين گفت: با هدف شناخت دانش آموز ديرآموز، ارايه يك تصوير ذهني مشخص و روشن از جايگاه اين دانش آموزان و ارتقاي مهارت حرفه اي معلمان پايه اول، كارگاه آموزشي «دانش آموزان ديرآموز» با حضور معلمان اين پايه و همكاري كارشناسان اختلالات يادگيري برگزار شد.
رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان هدف از برگزاري كارگاه آموزشي دانش آموزان دير آموز را تعريف و شناخت اين گروه، ويژگي هاي آنان و ارايه راهبردهاي آموزشي در زمينه هاي خواندن، نوشتن، رياضي، دقت و توجه بيان كرد.
601/ 2025
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
گرگان - ايرنا - رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان از طراحي هفت كتاب كار درس هاي مختلف دانش آموزان گروه كم توان ذهني مقطع ابتدايي در اين استان خبر داد.